به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری یکشنبه اظهار کرد: امسال 16 فقره قتل در استان به وقوع پیوسته است.
وی افزود: در این مدت 20 فقره قتل در استان کشف شده که یک مورد آن مربوط به سال 75، یک مورد مربوط به سال 89 و 2 مورد هم در سال 95 بوده است.
وی افزود: در 11 ماه پارسال 9 فقره قتل در خراسان شمالی رخ داد که همه آن ها با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان منجر به کشف شد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال کشف قتل در استان نسبت به سال گذشته 122 درصد رشد داشته است.
سردار مظاهری گفت: در این مدت در بجنورد پنج فقره، شیروان چهار فقره، اسفراین 2 فقره و در مانه و سملقان سه فقره قتل به ثبت رسیده است که شمار قتل های گزارش شده در این شهرستان ها سال گذشته به ترتیب 2، سه، یک و سه فقره قتل بوده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال در هر کدام از شهرستان های فاروج و جاجرم یک فقره قتل گزارش شده است.

* 30 درصد قتل ها در درگیری ها رخ داده است
سردار مظاهری درباره علت و انگیزه قتل ها در خراسان شمالی گفت: 30 درصد قتل ها به علت مشکلات خانوادگی، 30 درصد به علت مسائل اخلاقی، 30 درصد حادثه های قتل، در نزاع ها و درگیری ها و 10 درصد به علت سایر انگیزه ها رخ داده است.

* 81 درصد قتل ها با سلاح سرد انجام شده است
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: 81 درصد قتل های استان با استفاده از سلاح سرد همچون چاقو و 19 درصد قتل ها با سایر روش ها انجام شده‌ است.
سردار مظاهری مهم ترین زمینه های وقوع قتل در استان را، فراوانی سلاح سرد در جامعه، شرایط نامناسب اقتصادی، پایین بودن آستانه تحمل مردم، مصرف مواد مخدر، ضعف اعتقادات مذهبی و دینی و ضعف افراد در مهارت های زندگی عنوان کرد.
وی توصیه کرد: مردم آستانه صبر و تحمل خود را بالاببرند و اجازه دهند مسائل از طریق قانونی رفع شود چرا که درگیری و قتل مشکلات را بیشتر می کند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در کشف جرایم جنایی رتبه برتر کشوری را کسب کرده است خاطرنشان کرد: ناجا از سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی انتظار دارد در مسائل فرهنگ سازی و ارتقا آستانه صبر و تحمل همکاری داشته باشند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که دارای قومیت های ترکمن، کرمانج، فارس، تات و بلوچ است.
براساس اعلام پزشکی قانونی خراسان شمالی در 9 ماه سال جاری پنج هزار و 909 پرونده مصدوم مدعی مصدومیت در نزاع در این استان تشکیل شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.