به گزارش ایرنا شیخ حمد فایز محمد یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار کرد: اگر امروز ما به وحدت اسلامی تاکید می کنیم، این امر اعتقادی است، اهمیت وحدت اسلامی ناشی از عقیده و ایمان است.
وی با بیان اینکه ما امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری را الگوی وحدت خود قرارداده ایم، گفت: این امر سبب شده است تا در بسیاری از امور موفق باشیم و بتوانیم اهداف الهی را در کشور لبنان پیاده کنیم.
وی با ذکر اینکه کشور لبنان توانسته تجربه بزرگی را در تقریب جهانی داشته باشد و وحدت عملی را در بین مسلمانان دنیا برقرار کند افزود: به این دلیل ما ایران اسلامی را الگوی خود قرارداده و خراسان شمالی را که رنگین کمان وحدت میان شیعه و سنی است، مقصد سفر خود قرارداده ایم.
عضو تجمع علمای مسلمین لبنان از حضور در میان علمای شیعه و سنی خراسان شمالی ابراز خرسندی کرد و با اشاره به سفر آذرماه امسال علمای لبنان به مناسبت هفته وحدت گفت: ما از این دوستان تعامل بسیار خوب میان مردم شیعه و سنی این استان را شنیده و خیلی علاقه مند شدیم که هرچه زودتر به این استان سفری داشته باشیم.
پنج نفر از علمای شیعه و اهل تسنن آذرماه امسال به مناسبت هفته وحدت به بجنورد مرکز خراسان شمالی سفر کردند.
حدود 10 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی را اهل سنت تشکیل می دهند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.