محمد علی شریکیان پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بانک های عامل را شامل بانک کشاورزی، پست بانک و سینا عنوان کرد و افزود: این طرح ها در سطح بیش از پنج هکتار در سطح استان اجرا خواهد شد.
وی گفت: همچنین در سال جاری به منظور اصلاح و نوسازی به 6 واحد گلخانه ای با سطح 1.1 هکتار، دو میلیارد و 225 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
شریکیان افزود: طرح های ساخت و اصلاح و نوسازی گلخانه ها از پروژه های اولویت دار استان می باشند که منابع بانکی لازم در این خصوص تامین شده است و برای پرداخت تسهیلات هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تسهیلات توسعه و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و اصلاح و نوسازی گلخانه ها در این استان است.
شریکیان افزود: افزایش تولید در محیط های کنترل شده به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی است که براین اساس اهداف کلی استان در پایان برنامه ششم و افق 1404 توسعه و ساخت 200 هکتار گلخانه هدف گذاری شده است.
به گفته وی سطح گلخانه های این استان 22.62 هکتار است که میزان تولید آن شامل چهار هزار و 375 تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و 342 هزار گیاهان گلدانی است.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است؛ این استان همچنین 82 هزار بهره بردار دارد.
7186/ 6042/3007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.