نورالله ابراهیمی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت برنج خارجی در بازار، برای متعادل کردن قیمت این محصول، بازرسی از انبارها در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: یکی از علت های افزایش قیمت کالا، احتکار آن است و اکنون شناسایی محتکران برنج در اولویت این سازمان قرار دارد.
ابراهیمی با اشاره به شناسایی انبارهای احتکار پیاز گفت: با افزایش قیمت پیاز در بازار، انبارهای پیاز بازرسی شد و با کشف ۳۶۰ تن پیاز احتکار شده در بجنورد، انبارداران ملزم به توزیع و عرضه این محصول در بازار شدند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون قیمت پیاز در بازار متعادل شده است.

* انبارداران موجودی خود را اعلام کنند
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: از انبارداران و سردخانه داران استان درخواست می شود موجودی کالاهای خود را به این سازمان اعلام کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه انبارداران و سردخانه داران کالاهای ضروری در اواخر اسفند ماه تعطیل خواهند بود، اعلام موجودی انبارها در دستور کار قرار گرفته است.
ابراهیمی تصریح کرد: از روز شنبه 19 اسفند ماه تمام انبارداران و سردخانه داران و صاحبان کالاها می توانند تا پایان وقت اداری روز 24 اسفند ماه آخرین وضعیت موجودی خود را در شهرستان ها به ادارات و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اعلام کنند.

* خودداری از اعلام موجودی، تخلف است
ابراهیمی گفت: در صورت خودداری صاحبان کالا و انبار و سردخانه از اعلام موجودی، بر اساس قانون تعزیرات حکومتی با آنان برخورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: پنج گروه کالایی شامل 50 قلم کالا در این طرح باید اعلام موجودی شود و البته، اولویت با کالاهایی است که بیشترین مصرف را در میان مردم دارند.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: خودداری از اعلام موجودی مصداق امتناع از عرضه کالاست و در این صورت فرد به عنوان محتکر شناخته می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.