مجید پورعیسی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون استقبال بخش خصوصی از اجرای پروژه های عمرانی مناسب نبوده به طوری که امسال تنها سه مورد از پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی خود باید برای واگذاری پروژه ها تلاش داشته باشند اما متاسفانه دستگاه های اجرایی یا راغب نیستند و یا با مشکل های نظارتی روبه رو هستند و از این رو برای واگذاری دست به عصا راه می روند.

* دستگاه های نظارتی کمک کنند
پورعیسی افزود: اگر رغبت دستگاه اجرایی وجود داشته باشد، راهکار هم پیدا می شود، باید همت دستگاه های اجرایی استان باشد و البته، دستگاه های نظارتی هم باید در این زمینه کمک کنند تا دستگاه اجرایی دغدغه پاسخگویی به اینکه چرا تخفیف داده، به چه کسی و با چه قمیتی واگذار شده، نداشته باشند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: در سال 97 به صورت جدی برای واگذاری پروژه ها وارد خواهیم شد و در این باره تلاش دوچندانی خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: اکنون منابع برای اجرای پروژه ها کم و اولویت ها بسیار زیاد است بر این اساس آمادگی داریم با تخفیف های پیش بینی شده در دستورالعمل به بخش خصوصی واگذار شود.

* تسهیلات یارانه دار برای پروژه ها
پورعیسی با بیان اینکه پروژه هایی که به بخش خصوصی واگذار و اجرایی شود ماندگارتر و بادوام است گفت: برای سرعت دادن به اجرای پروژه های اجرایی، تسهیلات تکمیلی هم در دستور کار است و پروژه ها بر اساس پیشرفت، تسهیلات یارانه دار دریافت می کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته این مشوق ها به دستگاه ها اعلام کردیم اما استقبال نشده است.

*شورای برنامه ریزی خراسان شمالی همتی برای واگذاری پروژه ها ندارد
پورعیسی گفت: یک مشکل اصلی در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، نداشتن همت مناسب در شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها در این باره است.
وی اظهار کرد: اگر شورا و کمیته برنامه ریزی همت والا داشته باشند و اعتباری برای ادامه اجرا پروژه ای که قابل واگذاری است نگذارند، دستگاه موظف می شود پروژه را واگذار کند.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی این است که دستگاه های اجرایی خیالشان از تزریق اعتبار آسوده است اگر دستگاه های اجرایی اعتباری نداشته باشند به ناچار برای واگذاری پروژه ها اقدام می کنند.
پورعیسی خاطرنشان کرد: وقتی مدیر مطمئن است که اعتبار برای پروژه وجود دارد، شاید رغبتی به واگذاری نداشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: پروژه های ورزشی، گردشگری، بهداشت و درمان، آب و راه از جمله پروژه هایی است که بخش خصوصی می تواند برای تکمیل آن وارد عرصه شود.
اکنون یکهزار و 780 پروژه عمرانی در خراسان شمالی ناتمام است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.