محمد سویدانلویی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: براساس هدف گذاری انجام شده بنا است که از سال 95 تا 97 ، پنج هتل در خراسان شمالی ایجاد کنیم که از این تعداد یک هتل به بهره برداری رسیده است.
وی بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری انجام شده یا در حال انجام برای هتل های استان گفت: یک هتل در سال آینده به بهره برداری می رسد، یک هتل درمرکز استان در شرف انجام فرآیند اداری است، یک هتل سه ستاره نیز در بجنورد مجوزهای لازم را برای احداث اخذ کرده است.
وی از افتتاح کمپینگ گردشگری در هفته دولت سال 97در شهرستان های فاروج و روستای اسفیدان در بجنورد خبر داد و گفت: کمپینگ گردشگری در پارک رضوان شهر آشخانه نیز آماده بهره برداری است.
سویدانلویی اضافه کرد: احداث یک کمپینگ در روستای هدف گردشگری دشت در شهرستان جاجرم نیز در دست اقدام است.
وی بیان کرد: تاکنون حدود 170 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای دو هتل چهار ستاره و یک هتل سه ستاره پرداخت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: این استان با ساماندهی 880 تخت نفر آماده پذیرای از مسافران نوروزی در سال 97 است.
وی اظهارکرد: حدود 20 واحد اقامتگاه بوم گردی هم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
استان خراسان شمالی در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که براساس برخی آمارها سالانه حدود 20 میلیون خودرو از این مسیر تردد می کنند.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.