به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی یکشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اظهار کرد: اجرای قانون با بی اخلاقی، خشن است و مردم را وادار به قانون گریزی می کند اما اخلاق، مردم را قانون پذیر می سازد.
وی گفت: در این زمینه، نیروی انتظامی که بیشترین برخورد و ارتباط را با مردم و جامعه دارند، باید در معاشرت با مردم و جامعه میزان و حدود را مد نظر داشته باشد.
نمایند ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دین، برای رفتارهای اجتماعی میزان تعریف کرده است و باید نیروی انتظامی در ارتباط های خود با مردم این میزان را مد نظر قرار دهد.

* علت های وقوع جرم
معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا نیز در این نشست گفت: ضرب و جرح متهمان و مظنونان توسط کارکنان، هیچ گونه مجوز قانونی ندارد و عامل به آن، مرتکب عمل غیرقانونی و جرم شده است.
سرهنگ اسکندر صفری اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت خراسان شمالی در این زمینه مناسب ارزیابی شده است البته باید این جرائم به صفر برسد.
وی گفت: پایین بودن آستانه تحمل کارکنان در برخورد با رفتار ناشایست، ضعف تقید به قوانین و مقررات و حقوق شهروندی، ضعف و نبود مهارت در کشف علت های جرائم و وجود روحیه قومیت گرایی در برخی از ماموران در برخورد با متهمان از علت های فردی وقوع ضرب و جرح توسط کارکنان است.
وی گفت: دستگیری متهم بدون مدرک و دلایل محکمه پسند، برخورد با رفتارهای آزاردهنده متهمان در حین دستگیری، عدم اعتراف و تحریک عمدی ماموران برای منحرف کردن پرونده و خدشه دار کردن روند رسیدگی به پرونده از زمینه های بروز جرم توسط کارکنان است.
معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا اظهار کرد: باید آموزش های لازم به کارکنان در فراگرفتن نکات پیشگیرانه از وقوع جرم داده شود و منافع ایجاد جرم حذف شود به طوری که زحمت ارتکاب به جرم برای افراد بیشتر شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.