به گزارش ایرنا محمدحسین علی نیا دوشنبه در همایش توسعه اشتغال پایدار روستایی استان اظهارکرد: در چهار سال دولت تدبیر و امید بیش از 2هزار طرح عمرانی در روستاهای این استان با صرف 590 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه در این مدت 55 درصد از واحدهای مسکونی روستایی بازسازی و مقاوم سازی شدند گفت: در حوزه آبرسانی شاخص روستاهای استان در سال 92 ،71 درصد بود و تعدادی از روستاها با تانکر آبرسانی می شد اما اکنون شاخص برخورداری ما به 75 درصد رسیده که تقریبا معادل میانگین کشوری(76 درصد) است.
وی اضافه کرد: در حوزه گازرسانی هم حدود 90 درصد از روستاهای خراسان شمالی از مزایای گاز برخوردارند اما با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 97 ،96 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مندخواهند شد.
وی اظهارکرد: تفاهم نامه ای با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان و بانک سینا منعقد شد که بر این اساس 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال طی سال 95 و 96 به استان اختصاص یافته است.
علی نیا عنوان کرد: در خراسان شمالی تاکنون 430 میلیارد ریال طرح اشتغال به بانک سینا معرفی شد که از این میزان 80 میلیارد ریال پرداخت شده و 130 میلیارد ریال نیز در شرف پرداخت است.
وی با ذکر اینکه خراسان شمالی در زمینه عقد قرارداد های مصوب در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است اظهارکرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و تاکید استاندار خراسان شمالی 78 نفر از 688 دهیار استان یعنی 11درصد آنان از بانوان هستند که بیش از 2برابر میانگین کشوری است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.