به گزارش ایرنا، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: این دستگاه با هزینه 18 میلیون ریال از سوی کارمندان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی خریداری شده است.
علی مقیان اظهار کرد: این دستگاه برای کمک به خدمات توانبخشی (بینایی سنجی) آموزش و پرورش استثنایی استان به منظور درمان سریع تنبلی چشم به این اداره اهدا شده است که تمامی دانش آموزان مدارس استثنایی استان می توانند از خدمات این دستگاه بهره مند شوند.
بینایی سنج اداره آموزش و پرورش استثنایی هم در این آیین گفت: به کمک این دستگاه می توان تنبلی چشم را در مدت زمان بسیار کوتاهی درمان کرد.
سعید جعفری اظهار کرد: در روش های سنتی درمان تنبلی چشم، بستن چشمان توسط کودک مانع درمان این امر می شد و کار را بسیار سخت می کرد وباعث اذیت شدن کودک در زمان درمان می شد.
وی گفت: این دستگاه با رفع این مشکل در طی 10 تا 15 جلسه 20 دقیقه ای تنبلی چشم را به طور کامل درمان می کند و سرعت درمان را افزایش می دهد و همچنین به کمک این دستگاه تا سن 30 سالگی هم می توان تنبلی چشم را درمان کرد.
اکنون یکهزار و 200 دانش آموز با نیاز ویژه در 59 مدرسه زیر نظر 600 نفر از کارکنان آموزش و پرورش استثنایی مشغول به تحصیل هستند که 62 درصد از دانش آموزان پسر و 38 درصد دختر هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.