عبدالله یوسفی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سازماندهی این نیروها برای انجام فعالیت های کشاورزی اظهار کرد: 70 درصد دانش آموخته های بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این استان بیکار هستند.
وی افزود: همچنین 700 نفر هم در رشته های مرتبط با منابع طبیعی در این استان وجود دارد که از این تعداد نیز 70 درصد جویای کار هستند.
وی با بیان اینکه کشاورزی این استان از کمبود دانش فنی رنج می برد افزود: باید ساز و کارهای قانونی فراهم شود تا نیروهای دانش آموخته در بخش کشاورزی به کار گیری شوند تا دانش فنی در این حوزه ایجاد شود و به بستر تولید کمک کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه کشاورزی این استان همچنین از کمبود کشاورزان با سطح تحصیلات پایین رنج می برد افزود: 6 درصد از فعالان بخش کشاورزی دارای سواد علمی هستند که از این تعداد تنها یک درصد تحصیلات آنان تخصصی و مرتبط با بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه 82 هزار بهره بردار کشاورزی در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: بخش عمده ای از کشاورزان و دامداران کم سواد هستند که برای بحث های علمی و فنی نیازمند مشاوره هستند.
یوسفی اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید و تغییر اقلیم، کشاورزی سنتی جوابگو نیست و اگر بخواهیم تولیدی داشته باشیم و بهره وری را افزایش دهیم باید کشاورزی را دانش محور کنیم و فناوری را به سوی تولیدات سوق دهیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه کشاورزان باید با دانش عمل کنند گفت: دوره های آموزشی، فنی و تسهیلات برای تامین تکنولوژی و خدمات فنی و مهندسی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا بخش کشاورزی علمی تر اداره شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزاز است.
3007/ 7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** تنظیم کننده: ربابه صانعی** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.