به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، عباس اهرابی،با بیان اینکه طرح پایلوت احداث 12 نیروگاه خورشیدی خانگی خانوارهای تحت حمایت این نهاد طی امسال آغاز شد است، گفت: دو طرح پنل خورشیدی منازل مددجویان کمیته امداد این استان به مناسبت ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه فاز مطالعاتی اجرای این طرح به صورت پایلوت از شهرستان اسفراین آغاز شده است، ادامه داد: طبق این طرح هزار خانوار مددجوی این استان از مزایای پنل های خورشیدی خانگی بهره مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هم اکنون واگذاری 10 پنل خورشیدی نیز دردست اقدام است.
وی درباره نحوه تامین اعتبارات این طرح نیز افزود: برای راه اندازی این پنل های خورشیدی برای هر خانوار مددجو، 260 میلیون ریال از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد خراسان شمالی هزینه می شود.
اهرابی ادامه داد: 200 میلیون ریال از این اعتبارت از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و باقی مانده نیز به صورت آورده مددجو و همچنین منابع داخلی کمیته امداد این استان تامین می شود.
وی با یاد آوری اینکه برق تولیدی سالانه هر یک از این نیروگاه‌های خورشیدی حدود 9 هزار کیلووات ساعت است، ادامه داد: مطابق تعرفه وزارت نیرو، این پنل های خورشیدی برای هر خانوار سالانه 70میلیون ریال درآمد زایی دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با یاد آوری اینکه بخشی از این مبلغ صرف بازپرداخت تسهیلات و مابقی به عنوان درآمد به این خانواده ها تعلق می گیرد، بیان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بهره مندی از کمک معیشت پایدار و مستمر تا 20 سال آینده از جمله مزایای اجرای این طرح است.
اکنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.