به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری متمرکز از 102پروژه عمرانی و خدماتی شهرستان اسفراین اظهار کرد: به همین منظور در هر شهرستان روستای هدف بدون بیکار تعریف شده تا نمونه ای برا ی تمام روستاها و حل مشکل بیکاری در استان باشد.
وی با بیان اینکه توسعه پایدار استان وابسته روستاها است، گفت: زیرساخت های ایجاد شده در روستاها باید منجر به ماندگاری و درآمدزایی شود.
استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب انرژی خورشید در این خطه از کشور گفت: به همین منظور استان را پایلوت استفاده از این منبع خدادادی خواهیم کرد تا مردم از درآمدهای آن بهره مند شوند.
صالحی افزود: اگر چه دراستان با مشکلاتی همچون کم آبی و خشکسالی مواجه ایم اما نعمت انرژی خورشیدی ظرفیت بالایی درخراسان شمالی است که باید از این نعمت به خوبی بهره برداری کرد.
وی اظهار کرد: هم اکنون 10واحد تولید برق خورشیدی دراستان فعال است که 2واحد آن در شهرستان اسفراین است .
استاندار خراسان شمالی گفت: با استفاده از پنل های خورشیدی، مردم می توانند انرژی برق موردنیاز خود را تامین کنند و مازاد آن را به شرکت برق به فروش برسانند و درآمدی 800هزار تومانی در ماه داشته باشند.
صالحی گفت: این طرح پس از جواب دهی ، برای همه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان با امکانات در نظر گرفته شده اجرا خواهد شد.

**130میلیارد ریال طلب پیمانکاران خراسان شمالی تهاتر شد
استاندار خراسان شمالی گفت: امسال برای حل بخشی از مشکل طلب پیمانکاران استان، شماری از پیمانکارانی که بدهی مالیاتی داشتند طلب آنها با میزان بدهی مالیاتی شان تهاتر شده است.
صالحی بابیان اینکه با استفاده از این روش تاکنون حدود 130 میلیارد ریال طلب پیمانکاران استان تهاتر شده و مشکل شان برطرف شده افزود: این کار را برای حل طلب پیمانکاران ادامه می دهیم .

**افزایش 2.5 برابر اعتبارات اسفراین در دولت تدبیرو امید
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر امید در شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد: میانگین تعداد پروژه های دولت دهم در این شهرستان 224پروژه بوده که این میزان در دولت تدبیر و امید به 268پروژه رسیده که رشدی 19.6درصدی داشته است .
صالحی افزود: میانگین اعتباری پروژه های شهرستان اسفراین در دولت دهم 170میلیارد ریال بوده که این میزان در دولت تدبیر و امید به 420میلیارد ریال رسید که افزایش 2.5 برابر را دارد.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.