محمود اسدی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته با وجود کمبودها، فضاها در آموزشگاه ها مدیریت شده است اما برای حل مشکلات همچون دو نوبته بودن مدرسه ها باید بیش از 550 کلاس درس در مناطق مختلف بجنورد و روستاهای اطراف ایجاد شود.
وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این تعداد کلاس درس، سه هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: اکنون 80 درصد از مدارس ابتدایی شهرستان بجنورد 2 نوبته دایر می شود و بشدت با مشکل کمبود فضای آموزشی روبه رو هستیم.

* ساختمان نیمی از مدارس استاندارد است
مدیر آموزش و پرورش بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تحصیل دانش آموزان در ساختمان های غیرمستحکم یکی از دغدغه ها است گفت: اکنون نیمی از ساختمان های مدارس در این شهرستان غیر استاندارد است.
وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با کمک خیران و جذب اعتبارات از منابع مختلف، فضای استاندارد و ایمن برای دانش آموزان فراهم کنیم.
به گفته وی اکنون سه سالن ورزشی، یک سالن شنا و حدود 10 پروژه آموزشی در شهر بجنورد در حال اجرا است.

* استقرار اداره ها در فضای آموزشی
مدیر آموزش و پرورش بجنورد در بخش دیگر سخنان خود گفت: استقرار اداره ها در فضای آموزشی یکی از مشکلات و علت های دامن زدن به کمبود فضای کلاسی در این شهرستان است.
اسدی با اشاره به اینکه اکنون شماری از اداره ها و دانشگاه ها در فضای آموزشگاهی شهر بجنورد، استقرار یافته اند تصریح کرد: با تشکیل استان و نیاز به فضای اداری و دانشگاهی، برخی از فضای آموزشی در اختیار فضای اداری و دانشگاهی قرار گرفت که تاکنون تحویل فضای آموزشی نشده است.
وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس، دانشگاه کوثر، دانشکده دارالفنون، دانشکده تربیت معلم و اداره آموزش و پرورش بجنورد در فضای آموزشگاهی دایر است.
اسدی اظهار کرد: پیگیری و مکاتبه های زیادی برای بازگرداندن فضای دانشگاه کوثر و دانشکده دارالفنون به آموزش و پرورش انجام شده اما تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.
مدیر آموزش و پرورش بجنورد خاطرنشان کرد: مسئولان دانشکده دارالفنون در برابر باز پس دادن فضای در اختیار گرفته شده، مقاومت کرده اند.
62 هزار دانش آموز در 600 مدرسه شهرستان بجنورد در حال تحصیل هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.