به گزارش ایرنا حجت الاسلام اسدالله جعفری، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: در 10 ماه امسال 432 فقره پرونده در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی تشکیل که از این میزان 343 مورد رسیدگی و مختومه شده و 100 فقره نیز به تبرئه انجامیده است.
وی از امور اراضی و سازمان جهاد کشاورزی، بخشداران و دهیاران خواست در خصوص شناسایی اولیه متخلفان تغییر کاربری اراضی جدی باشند و گفت: متولیان امر در این خصوص درست عمل کنند، جهاد کشاورزی باید مراقب و مواظب باشد تا هیچ گونه تغییر کاربردی در اراضی ایجاد نشود و اگر شد در زمان اولیه کار با آنان برخورد کند تا ساخت و سازی صورت نگیرد.
جعفری با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی نیاز به مجوز دارد، افزود: در این خصوص کم کاری ها، سهل انگاری ها و بعضا تبانی هایی صورت می گیرد و موجب می شود افرادی بدون مجوز، اقدام به ساخت و ساز در زمین های کشاورزی کنند.
وی با بیان اینکه اجرای قانون باید با نظارت و به موقع باشد، افزود: ضروری است سازمان جهاد کشاورزی مردم را در این خصوص آگاه کند تا آنان مرتکب جرمی در این حوزه نشوند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هشدار داد: در سال 97 اگر متولیان این امر از جمله امور اراضی و جهاد کشاورزی در این خصوص کم کاری داشته باشند دستگاه قضایی برای آنان نیز پرونده تشکیل خواهد داد و علاوه بر فرد متخلف، برای دستگاه مربوطه نیز پرونده جرم تشکیل می دهد چرا که در نظارت ها و بازرسی ها کوتاهی کرده اند و به موقع گزارش نداده اند.
جعفری از دستگاه های خدمات رسان نیز خواست در این خصوص جدی عمل کنند و گفت: نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات داده شود.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پرونده های مهم و کلان در حوزه اختلاس ها، مسائل اقتصادی و سایر موارد گفت: این پرونده ها در یک شورا بررسی می شود، پرونده آلومینا نیز که 13 متهم دارد در مرحله پایانی رسیدگی است.
جعفری با بیان اینکه هیچ پرونده امنیتی در این استان وجود ندارد، گفت: با وجود اینکه خراسان شمالی جزو استان های مرزی است اما دارای امنیتی پایدار است.
وی در خصوص ارتکاب جرایم خشن در استان نیز گفت: امسال 12 فقره قتل عمد در این استان رخ داده که از این تعداد پنج نفر در بجنورد، سه نفر در اسفراین و در هر یک از شهرستان های فاروج، شیروان، آشخانه و جاجرم نیز یک نفر به قتل رسیده اند.
وی افزود: پرونده 10 فقره قتل عمد نیز که از قبل مانده بود امسال مورد رسیدگی قرار گرفته و برای آن حکم صادر شده است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در 10 ماه امسال 135 هزار و 915 پرونده وارده به تمامی بخش های کیفری و حقوقی در این استان داشته ایم که از این تعداد 132 هزار و 197 فقره مختومه شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.