به گزارش ایرنا هادی رجایی نیا دوشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اظهار کرد: تاکنون در سامانه رصد 787 فرصت شغلی از مجموع 964 مجوز تعهد شده شهرستان ثبت شده است.
وی با آمار ثبت فرصت های شغلی در سامانه رصد را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: از تمامی بانک ها در خصوص پرداخت نشدن تسهیلات گلایه مند هستیم و امیدواریم این روند تسهیل شود.
وی به طرح جدید دولت در حوزه اشتغال با طراحی سامانه کارا، برای نام نویسی متقاضیان تسهیلات که از هفته گذشته اجرای آن در استان خراسان شمالی نیز آغاز شده اشاره کرد و گفت: از مهمترین تفاوت های این طرح نقش تسهیل گری و آموزش برای انتخاب طرح های مناسب و ثمربخش است.
وی به اختصاص 139میلیارد و 780 میلیون ریال به شهرستان برای پرداخت تسهیلات اشاره و بیان کرد: این رقم 70 درصد تسهیلات اختصاص یافته و 30 درصد باقی مانده به صورت گلوبال است و هر شهرستان موفق به جذب سهمیه اختصاص یافته شود از 30 درصد دیگر هم برخوردار می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: اشتغال همزاد امنیت است و برای هر کشوری رسیدن به جایگاه مناسب در آن، مهم است.
محمدرضا رضایی افزود: امروز تقاضا محوری آموزش ها در دستور کار قرار گرفته و به تناسب نیازهای آموزشی دستگاه ها، واحد تولیدی، کارگاه ها و... آموزش ها ارائه می شود.
وی گفت: در سطح استان 10 مرکز فنی و حرفه ای دولتی با 100 کارگاه و 160 مرکز آزاد فعال و متعهد به انجام دو میلیون و 200 هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی و 2 میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی هستند.
تعهد شهرستان فاروج در صدور مجوز مشاغل خانگی 964 فرصت شغلی بوده که تاکنون 795 مجوز صادر و از این تعداد 787 مجوز در سامانه رصد ثبت شده است.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 110 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.