محمدعلی عباس زاده وحید دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون13 هزار و ٧٠٠ بازنشسته و مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی افزود: با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی بیش از 50 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: بدون احتساب خدمات درمانی ماهانه 240 میلیارد ریال بابت تعهدات از سوی این اداره کل به بیمه شده ها پرداخت می شود.
وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره و تاکید کرد: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون 38درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: این استان در شاخص پوشش بیمه ای از میانگین کشوری عقب است.
عباس زاده وحید اظهار کرد: میانگین پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور بیش از 42 درصد است.
وی افزود: عقب ماندگی پوشش بیمه ای در این استان بیشتر به علت صنفی بودن و همچنین کشاورزی بودن این خطه است زیرا که بخشی از جمعیت استان در روستاها در حوزه کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته اند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی ضمن هشدار توقیف اموال کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار به این اداره کل گفت: تامین اجتماعی استان یک هزار میلیارد ریال طلب دارد.
عباس زاده وحید با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت سه سال ایجاد شده است اظهار کرد: بیشترین بدهی مربوط به شهرداری های این استان است.
وی با بیان اینکه طبق قانون، تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.