علیرضا مصطفی زاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای ادامه اجرای طرح بازآفرینی شهری در شهر بجنورد یک میلیارد و 800 میلیون ریال و در شهر اسفراین یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی افزود: مطالعه طرح بازآفرینی شهری در شهرهای شیروان، گرمه و جاجرم انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 32 محله در سکونتگاه های غیررسمی با گستره 723 هکتار افزود: سکونت شهروندان در سکونت گاه های غیررسمی و بافت فرسوده شهری یکی از دغدغه های اساسی در شهر و پاشنه آشیل مدیریت شهری در استان و کشور است.
مصطفی زاده افزود: اکنون شهر بجنورد 565 هکتار بافت ناکارآمد شهری دارد که شامل سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده است که باید بازآفرینی و توانمند شود.
وی خاطرنشان کرد: 35 درصد از جمعیت 210 هزار نفری شهر بجنورد در سکونت گاه های غیر رسمی سکونت دارند که به لحاظ میزان جمعیت ساکن در این منطق، شهر بجنورد دومین شهر کشور است.
وی با بیان اینکه اکنون 21 هزار و 184 خانوار با 88 هزار و 608 نفر جمعیت در 32 محله شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین سکونت دارند افزود: 25محله در بجنورد با گستره 522 هکتار، چهار محله در شیروان به گستره 189 هکتار و سه محله در اسفراین به گستره 12 هکتار به عنوان مناطق حاشیه ای این شهرها مصوب شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای بافت فرسوده 482 هکتار بافت فرسوده در پنج شهر استان برنامه ها اقدامات در دست پیگیری است بافت فرسوده شهری نیز در شهر بجنورد 154 هکتار، شیروان 120 هکتار، اسفراین 110 هکتار، جاجرم 78 هکتار و گرمه 19 هکتار است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.