به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: در این طرح که در راستای هوشمندسازی حمل ونقل باری اجرایی می شود، به هنگام صدور هر بارنامه، رمزی از طریق پیامک برای گوشی تلفن همراه راننده ارسال می شود و کاربر صدور بارنامه آن رمز را از راننده دریافت و وارد نرم افزار می کند تا کد رهگیری هر بارنامه دریافت شود.
وی خاطرنشان کرد: با این اقدام احتمال سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان به صفر می رسد و البته راننده نیز نمی تواند ادعا داشته باشد که از صدور بارنامه بی اطلاع بوده و یا از کارت هوشمند وی سوء استفاده شده است بنابراین جلوی هر گونه تخلف احتمالی راننده نیز گرفته می شود.
بدیعی مقدم گفت: در هفته چند مورد شکایت در استان مطرح می شود که بدون اطلاع راننده با استفاده از مشخصات کارت هوشمند، بارنامه صادر شده است که در وضعیت کنون، راننده تنها یک پیامک دریافت می کند و از صدور بارنامه به نام خود مطلع می شود اما پیگیری شکایت برای رسیدگی به این تخلف و جلوگیری از بروز مشکل به سختی میسر است.
وی تصریح کرد: با این سیستم هوشمند دیگر امکان سوء استفاده غیرممکن می شود. وی با بیان اینکه رانندگان باید شماره همراه معتبر خود را حتما در سامانه کارت هوشمند معرفی کنند افزود: اکنون اطلاعات و شماره همراه هشت هزار و 847 راننده ناوگان باری استان در بانک اطلاعات ما موجود است اما شماره همراه 2 هزار و 331 نفر از این رانندگان نامعتبر است.
بدیعی مقدم اظهار کرد: به این رانندگان مهلت داده شده تا نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به شماره همراه خود اقدام کنند.
شمار رانندگان فعال درحمل ونقل کالای استان ۷۲۰۰ نفر و تعداد ناوگان باری در حمل و نقل عمومی این استان نیز ۵۵۰۰ دستگاه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در این زمینه از طریق شرکت های باربری و انجمن رانندگان اطلاع رسانی لازم انجام شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.