علیرضا صبوری پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این مطالبات مربوط به صنایع استان است که این بدهی مشترکان بعضا مربوط به 2 و سه دوره است که انتظار می رود نسبت به پرداخت این ارقام اقدام شود.
وی افزود: این شرکت سه هزار و 500 مشترک دیماندی (مشترک عمده) دارد که این تعداد، معادل یک درصد از مجموع مشترکان ما است و 49 درصد از برق مصرف را به خود اختصاص داده است.
صبوری با بیان اینکه قیمت برق در کشور ایران ارزان است خاطرنشان کرد: اکنون هر کیلو وات ساعت برق تولیدی، 635 ریال عرضه می شود.

* خرید برق از مددجویان نهادهای حمایتی
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با اشاره به واگذاری پنل های خورشیدی به مددجویان نهادهای حمایتی و خرید تضمینی برق در این طرح خاطرنشان کرد: شرکت برق هر کیلووات برق تولیدی دراین سرمایه گذاری را هشت هزار ریال خریداری می کند.
وی تصریح کرد: متقاضیان اجرای این طرح، با استفاده از تسهیلات بانکی پنل های خورشیدی برق تولید و برق مازاد را به فروش می رساند و می تواند ماهیانه هفت میلیون ریال درآمد داشته باشد.

* کاهش میزان تلفات شبکه برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به برنامه های این شرکت برای کاهش میزان تلفات برق اشاره کرد و گفت: با اقدامات پیگیری شده تلاش داریم تا امسال میزان تلفات در شبکه های این شرکت به 9 درصد کاهش یابد.
صبوری با بیان اینکه تا سال 1405 میزان کاهش تلفات شبکه برق به پنج درصد کاهش پیدا می کند افزود: میزان تلفات شبکه توزیع نیروی برق از حدود 12.3 درصد در سال 92 به 9.3 درصد در سال 95 رسیده است.
وی گفت: میزان تلفات در شبکه برق در سطح کشور به طور میانگین حدود 11 درصد است و این رقم در دنیا پنج درصد است.
وی تعویض سیم های مسی با کابل خودنگهدار را از جمله اقدامات برای کاهش میزان تلفات شبکه برق عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح مخاطرات برق را کاهش می دهد و از خاموشی ها و کاهش تلفات انرژی برق جلوگیری می شود.
صبوری با بیان اینکه کابل ها در برابر نفوذ آب عایق هستند گفت: با اجرای این طرح، بسیاری از حوادث در شبکه های برق به حداقل می رسد و خاموشی ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.
وی خاطرنشان کرد: در کابل های خودنگهدار امکان گرفتن انشعاب غیرمجاز به حداقل می رسد و این یکی دیگر از مزایای این طرح است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: سیم های مسی که از لابه لای درختان عبور داده شده در بارندگی ها و وزش باد، منجر به حادثه و خاموشی طولانی مدت می شد، اما این مشکل درکابل های خودنگهدار مرتفع شده است.
طول شبکه توزیع نیری برق در خراسان شمالی 10 هزار و 500 کیلومتر است و این شرکت 340 هزار مشترک دارد که 85 درصد از مشترکان در بخش خانگی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.