علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها شامل اجرای طرح هادی، اهدای سند مالکیت و بهره برداری از واحدهای مسکونی است و برای اجرای آنها در مجموع 99 میلیارد و 840 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: با بهره برداری از این پروژه ها هشت هزار و 481 نفر در روستاهای استان از مزایای آن بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر بهره برداری از پنج پروژه عمرانی روستایی آغاز می شود گفت: طرح هادی روستای سیساب در بجنورد، طرح هادی روستای باغلق در شهرستان راز و جرگلان، طرح هادی روستای بیگان در شیروان، روستای نجف در مانه و سملقان و روستای بام در اسفراین همزمان با دهه فجر به افتتاح می رسد.
وی افزود: 660 واحد مسکن روستایی نیز در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که شامل مسکن خانوارهای دو معلول، بازسازی منازل زلزله زده و طرح ویژه مسکن روستایی است.
محمدی گفت: همزمان با دهه فجر، سه پروژه عمرانی با 11 میلیارد و 880 میلیون ریال اعتبار در روستاهای استان عملیاتی می شود.
وی گفت: این پروژه ها شامل اجرای طرح هادی در روستاهای اسمی دولان در راز و جرگلان، جربت در جاجرم و اصغر آباد در گرمه است که با بهره بردای از این پروژه ها 862 نفر از ساکنان روستاهای مزبور از مزایای آن بهره مند می شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: اکنون منازل بیش از نیمی از ساکنان روستاهای این استان مقاوم سازی شده است و طرح هادی نیز در حدود 40 درصد از روستاها اجرایی شده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که حدود 48 درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.