به گزارش ایرنا کوروش بهادری شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاسیس خانه های جوان از محل بیست و هفت درصد ارزش افزوده، در استان ها مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان است اظهارکرد: پیگیری های لازم درخصوص ساخت خانه های جوان در تمام شهرستان ها، توسط اداره کل ورزش و جوانان انجام شده است که همزمان با دهه فجر خانه جوان مرکز استان به بهره برداری می رسد.
وی گفت: برای ساخت خانه جوان در بجنورد، مرکز خراسان شمالی 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: به میمنت پیروزی انقلاب اسلامی ایران سالن 6 هزار نفری 19 مهر در تخته ارکان نیز که سالها بود روند فرسایشی خود را طی می کرد با جذب 100 میلیارد ریال اعتبار ،مقرر شد تا به مناسبت دهه فجر مجدد فعالیت این پروژه آغاز شود تا در سال جدید به بهره برداری برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی، میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ورزشی را 340 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از محل اعتبارات بیست و هفت صدم ارزش افزوده، توسط این اداره کل مبلغ 140 میلیارد ریال برای استان پیگیری شد که از این میزان 32 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت نقد اخذ شده است.
بهادری اظهارکرد: مقرر شده است که تا پایان سال 97، 19 پروژه ورزشی در خراسان شمالی افتتاح شود.
وی مجموع برنامه های فرهنگی و ورزشی این اداره کل در دهه فجر را 500 مورد عنوان کرد و گفت: پیاده روی خانوادگی،برگزاری طرح ساختار قامتی در بخش بانوان، المپیادهای همگانی در هفت رشته ورزشی و برگزاری جشن های فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های محوری این اداره کل است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی دارای 23هزار ورزشکار بیمه ای با 43 هیات ورزشی می باشد که سرانه فضای ورزشی در این استان کمتر از 34 سانتی متر مربع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.