فرماندار فاروج سه شنبه در جلسه شورای آموزش وپرورش گفت: در نشست های قبلی این شورا هم مخالفت ها نسبت به فروش املاک مازاد بخاطر تبعات اجتماعی و نارضایتی واگذار کنندگان این زمین ها و فضاها اعلام شد.
هادی رجائی نیا افزود: تصممیم گیری در خصوص املاک شخصی و خصوصی مردم اگر درست نباشد اعتماد آنان را سلب می کند این درحالیست که همه می دانیم فعالیت ها ی با مشارکت مردم، پیشبرد اهداف را تسهیل می کند.
وی با تاکید براینکه با ساماندهی وارتقا کیفی فضاهای مازاد هیچ کس مخالف نیست بیان داشت: به این املاک نباید به چشم صندوق پول و دارایی قابل فروش نگاه کرد.
وی گفت: برای تخریب ناشی از عدم استفاده از این فضاها می توان برنامه ریزی کرد و با تبدیل آن به احسنت، مردم از برکات این فضا برخودار شوند.
وی افزود: کمبود اعتبارات آموزش وپرورش را هم از منابع اعتبارات تملک دارایی، خیّران و... می توان جبران کرد.
وی بر تشکیل کمیته ای با عضویت، آموزش وپرورش، بخشداران، اعضای شوراها ودهیاران روستاهایی که دارای این فضاها هستند تاکید کرد و بیان داشت: اعضای این کمیته برای کیفی سازی وارتقا این فضاها نظرسنجی کنند ونتایج به جلسه شورای آموزش وپرورش برای بررسی بیشتر ارائه شود تا با تصمیم اشتباه سنگ بنای اختلافات را در بین اهالی روستاها نگذاریم.
امام جمعه فاروج گفت: فروش املاک وفضاهای مدارس با احتیاط باید انجام شود.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده افزود: به نیت افرادی که زمین یا فضاهای آموزشی را به آموزش وپرورش واگذار کرده اند باید توجه شود.
رئیس آموزش وپرورش شهرستان فاروج هم گفت: با توجه به کاهش آمار جمعیتی نسبت به سال های قبل، بعضی از املاک آموزش وپرورش مازاد شده است.
مجید معتمدی افزود: قانون هم این اجازه را برای فروش داده و فروش املاک مازاد با مجوز شورای آموزش و پرورش شهرستان و استان ممکن است.
شهرستان فاروج دارای 135آموزشگاه و7هزارو800دانش آموز است.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.