محمدعلی عباس زاده وحید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اداره کل برای وصول مطالبات خود از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بده کار به این اداره کل هشدار توقیف اموال را داده بود.
وی افزود: تامین اجتماعی استان یک هزار میلیارد ریال از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی این استان طلب داشت که برای وصول این طلب از طریق دستگاه هایی همچون دیوان محاسبات، اداره کل بازرسی و همچنین استانداری وارد عمل شدیم و حتی از حساب برخی از دستگاه ها نیز برداشت کردیم و همچنین تعاملاتی برای نحوه پرداخت با آنان داشته ایم.
وی با بیان یانکه در دیماه سال جاری وضعیت خوبی در تامین منابع این سازمان داشته ایم گفت: هم اکنون نیز هشدار ها وجود دارد و از آنان می خواهیم که در مدت زمان تعیین شده نسبت به بدهی خود اقدام کنند.
عباس زاده وحید با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت سه سال ایجاد شده بود اظهار کرد: شهرداری بجنورد با 200 میلیارد ریال، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با 30 میلیارد ریال، شرکت الیاف شیروان با 100 میلیارد ریال، بهکده کشت و صنعت رضوی با سه میلیارد و 920 میلیون ریال، شهرداری شیروان با 24 میلیارد ریال و آلومینای جاجرم با 23 میلیارد ریال از جمله بدهکاران به تامین اجتماعی این استان هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه طبق قانون تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش شده است تا با تعامل این طلب را وصول کنیم.
عباس زاده وحید قرار دادن تکالیف بیمه ای در ردیف های آخر اولویت های کاری و رعایت نکردن موارد قانونی و اخلاقی نسبت به کارگران را ازجمله علل بی توجهی برخی کارفرمایان نسبت به قوانین تامین اجتماعی عنوان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: در حالی که امروزه باتوجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان تامین اجتماعی همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها دارد.
وی تصریح کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم قطعا در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد که از مجموع این تعداد 13 هزار و 700 نفر مستمری بگیر هستند.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.