رضا قاسم زاده سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مدرسه این روستا که فقط دارای مقطع ابتدایی است در کانکس دایر است.
وی با اشاره به برآورد هزینه ساخت مدرسه 2 کلاسه این روستا بیان داشت: پیش بینی هزینه ساخت این فضا یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که از سوی گرو جهادی تامین می شود.
بخشدار مرکزی فاروج افزود: جانمایی انجام وزمین هم در مرحله تسطیح است و مدرسه با 170 متر مربع زیر بنا ساخته می شود.
وی با اشاره به اینکه این مدرسه نخستین فضای آموزشی است که این گروه در سطح استان اقدام به ساخت می کنند بیان داشت: نظارت فنی طرح هم برعهده ناظران اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس است.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان فاروج، با بیان اینکه ساخت مدارس در شهرستان بویژه در روستاها متناسب با نیازسنجی های انجام شده صورت می پذیرد، اظهارداشت:ساخت مدارس به کمک خیران و مشارکت مردمی ازعوامل توسعه عدالت آموزشی است.
مجید معتمدی در گفت و گو با ایرنا افزود:با توجه به تخریبی بودن مدرسه روستای آرمود آغاجی دانش آموزان بصورت چند پایه از کانکس به جای فضای آموزشی استفاده می کنند.
وی گفت: با هماهنگی های انجام شده از سوی آموزش وپرورش وبخشداری مرکزی، یک باب دبستان ابتدایی شامل فضاهای کلاسی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، دیوار کشی با تامین سیستم های گرمایشی و سرمایشی از سوی گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود تنگناهای مالی درآموزش و پرورش قطعا برای گسترش امکانات زیرساختی وعدالت آموزشی نیازمند به کمک خیر و مشارکت مردمی ،درقالب خیرین مدرسه سازومدرسه یار می باشیم.
28 دانش آموز در تنها مدرسه روستای آرمود آقاجی که از توابع دهستان سنگر بخش مرکزی شهرستان فاروج است تحصیل می کنند.
این روستا با 78 خانوار و 271 نفر جمعیت در 46 کیلیومتری شهر فاروج واقع شده است.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.