مینا هاشمی مرغزار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این نمایشگاه از تاریخ سوم الی 6 بهمن سال جاری در فضایی بالغ بر 40 هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه ساعت 10 صبح فردا افتتاح می شود ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی و دیگر استانها نیز همگام با بخش خصوصی در سالن 38 این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
هاشمی مرغزار با بیان اینکه این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گردشگری غذا، گردشگری کودک، طبیعت گردی و بوم گردی، گردشگری الکترونیک برگزار می شود گفت: برنامه های این استان نیز در زمینه گردشگری کودک، گردشگری فرهنگی و تاریخی، طبیعت گری و بوم گردی است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه برنامه های مختلفی مانند نمایش و عرضه کتاب گردشگری کودک به نام حسنی به بجنورد می رود و نمایش لباس محلی کردی و ترکمنی در غرفه و امکان تهیه عکس با لباس محلی برای بازدیدکنندگان خواهیم داشت.
هاشمی مرغزار اظهارکرد: در این نمایشگاه همچنین اجرای موسیقی سنتی و مراسم آیینی، حضور سیاه چادر عشایر، ارائه غذاهای بومی محلی، تزیین غرفه با المان های جاذبه های تاریخی و نمایش فیلم معرفی جاذبه های گردشگری استان را خواهیم داشت.
وی هدف از حضور خراسان شمالی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را معرفی سوغات و محصولات و جاذبه های گردشگری این استان ذکر کرد و گفت: تلاش می کنیم با توجه به نزدیک شدن عید نوروز، پذیرای گردشگران زیادی در استان باشیم.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد و هرساله پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) گذری است.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 568 اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.