برات وثوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای ساخت این پروژه ورزشی زمینی از طرف دهیاری و شورا به اداره کل ورزش و جوانان تحویل شده است و اکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه سالن ورزشی راستقان حدود 700 متر زیر بنا دارد گفت: تلاش اداره کل ورزش و جوانان بر این است که اعتباری از سوی دولت برای این پروژه ورزشی نیمه تمام تخصیص داده شود.
وثوقی افزود: امسال برای تکمیل این پروژه ورزشی از محل ارزش افزوده اعتباری به مبلغ سه میلیارد تا سه میلیارد و 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص آن، می توان این پروژه را با انجام اقدامات لازم به سرانجام رساند.
وی درباره فضای ورزشی روباز سوخسوهاشم در بخش غلامان هم گفت: این پروژه از مصوبات سفر رهبری به استان است اما به علت عدم تامین اعتبار هنوز کلید نخورده است.
وی ادامه داد: درخواست اداره کل ورزش و جوانان برای ساخت این فضای ورزشی روباز در ابتدای کار مبلغ 800 میلیون ریال بود اما اکنون به صورت اسناد خزانه اسلامی با سررسید 2 ساله مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال ابلاغ شده است.
مسئول دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: 67 پروژه ورزشی در این استان نیمه تمام است.
این در حالی است که بخشدار سابق غلامان هم چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: سالن ورزشی روستای راستقان در این بخش کمتر توسعه یافته 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از گذشت 8 سال همچنان نیمه تمام رها شده است.
محمد الهی اظهارکرد: بدون تغییر کاربری در این زمین سالن ورزشی احداث کردند، بعد اداره منابع طبیعی از اداره ورزش و جوانان به علت اینکه این زمین ملی بوده و تغییر کاربری آن انجام نشده شکایت کرده است.
وی ادامه داد: پس از انجام پیگیری های لازم، اخیرا موضوع تغییر کاربری آن حل شده و فرماندار شهرستان رازو و جرگلان قول دادند که سال آینده تکمیل سالن ورزشی راستقان از اولویت ها باشد.
الهی با بیان اینکه پروژه فضای ورزشی روباز از محل اعتبارات رهبری در روستای سوخسو هاشم نیز بلاتکلیف مانده است گفت: قرار است که مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شود اما هنوز ابلاغ نشده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی دارای 23هزار ورزشکار بیمه ای با 43 هیات ورزشی می باشد که سرانه فضای ورزشی در این استان کمتر از 34 سانتی متر مربع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.