محمد جواد تشکری شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این استان فقط در بخش گندم سالانه 300 هزار تن تولید دارد اظهار کرد: از این میزان 130 هزار تن مصرف داخلی و مابقی به خارج از استان صادر می شود.
وی با اشاره به سرمای سال گذشته و خشکسالی های پی در پی گفت: در بخش زراعی با کمبود آب مواجه هستیم که 1.83 درصد کاهش داشته ایم ولی در تولید با ارتقای بهره وری کنترل داشتیم.
تشکری همچنین با اشاره به اینکه در این استان 8.4 درصد توسعه باغا های دیم داشته ایم افزود: محصولاتی مانند پیاز و گوجه فرنگی ارقام قابل توجهی دارند که مازاد تولید داریم و قادریم این محصولات را به سایر استان ها صادر کنیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سالانه در این استان 120 هزار تن پیاز تولید می شود که 90 هزار تن صادر می شود گفت: قبلا این محصولات باغی این استان به کشورهای عراق، پاکستان و کشورهای آسیای میانه صادر می شد که هم اکنون به دنیال این هستیم این صادرات را به چرخه تولید داشته باشیم.
تشکری افزود: استان خراسان شمالی قابلیت صادرات 140 هزار تن محصول باغی(انگور، سیب و ..) را سالانه دارد که این امر نیاز به برنامه صادراتی است و مشوق می خواهد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون انواع محصول از این سطح برداشت می شود.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.