عباس اهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای سال جاری مبلغ 360 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که از این میزان 337 میلیارد ریال ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه از مجموع 337 میلیارد ریال تاکنون بانک های عامل در خراسان شمالی تنها 40 درصد را پرداخت کرده اند، از بانک ها درخواست کرد که با توجه به 2 ماه باقی مانده امسال، روند پرداخت تسهیلات را سرعت ببخشند.
اهرابی تاکید کرد: پرداخت نشدن تسهیلات اشتغال از سوی بانکهای عامل به مددجویان زیر پوشش این نهاد به ضرر این استان است.
وی ادامه داد: در کارگروه اشتغال، کمیته امداد استان ایجاد یک هزار و 600 فرصت شغلی را تعهد کرده است که اگر بانک های عامل در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را نداشته باشند، این تعداد شغل ایجاد نخواهد شد.
برخی از بانک های عامل در استان در پرداخت تسهیلات اشتغال کم لطفی می کنند
وی با تشکر و قدردانی از بانک های ملی، سپه و مسکن در ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان زیر پوشش این نهاد در خراسان شمالی گفت: متاسفانه برخی از بانک های عامل در این زمینه نسبت به مددجویان کم لطفی دارند و روند اعطای تسهیلات کند است.
اهرابی افزود: کمیته امداد به دنبال ایجاد مشاغل پایدار است و برای تحقق این مهم هم به مدت پنج سال بر شغل هایی که ایجاد شده نظارت می کند و طبق بررسی های انجام شده، تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ها به مددجویان کمترین انحراف را داشته است.
وی گفت: در سال جاری، تاکنون 2 هزار و 500 پرونده به بانک های عامل در استان معرفی شده که از این تعداد به یک هزار و 200 پرونده تسهیلات پرداخت شده و 800 پرونده نیز در نوبت دریافت تسهیلات است.
اهرابی با بیان اینکه 500 پرونده به علت های مختلفی از قبیل نبود پروانه کسب، عدم توجیه طرح و یا نبود ضامن برگشت خورده است اضافه کرد: متاسفانه برخی از بانک ها در موضوع تضامین مشکل ایجاد می کنند که خواهش می کنیم روند اعطای تسهیلات را تسهیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پست بانک به رغم پیگیری های بسیار در پرداخت تسهیلات همکاری ندارد و از سال 92 تاکنون بخشی از تسهیلات از سفر رهبری به استان را پرداخت نکرده است.
اکنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.