به گزارش ایرنا کوروش خسرویار گفت: با اعلام کمیته المپیک آسیا، مسابقات کوراش در بازی‌های آسیایی در چهار وزن مردان و سه وزن زنان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با پیگیری‌های رضا نصیری نژاد رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش و مسئول فنی مسابقات کوراش در بازی‌های آسیایی جاکارتا، کمیته المپیک آسیا با افزایش سهمیه کوراش در این رقابت‌ها موافقت کرد و در این مسابقات کوراشکاران در رده مردان با چهار وزن 66، 81،90 و مثبت 90 و در هر وزن با دو بازیکن از هر کشور و در رده زنان نیز در اوزان 52، 63 و 78 و با دو بازیکن از هر کشور شرکت خواهند کرد.
وی همچنین بیان کرد: پیش‌ازاین هر کشور در بخش آقایان مجاز به اعزام 6 مرد در سه وزن از چهار وزن مشخص‌شده و در بخش بانوان مجاز به اعزام چهارزن در 2 وزن از سه وزن مشخص‌شده بود اما با پیگیری‌ها و رایزنی‌های نصیری نژاد این تعداد درمجموع از 10 ورزشکار به 14 ورزشکار ارتقاء یافت.
خسرویار افزود: لذا ایران و سایر کشورهای شرکت‌کننده در هر وزن از چهار وزن آقایان 2 نفر و در هر وزن از سه وزن بانوان 2 نفر را می‌توانند اعزام کنند و ایران با حداکثر ورزشکار یعنی با 14 کوراش کار آقا و خانم عازم مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی می‌شود.
وی ادامه داد: این انخستین بار است که رشته کوراش به‌طور رسمی در بازی‌های آسیایی وارد می‌شود و پیش‌ازاین یک‌مرتبه در سال 2006 در دوحه قطر رشته کوراش به صورت‌نمایشی در بازی‌ها گنجانده شد که مدال آن در رنکینگ کلی مدال‌ها به‌حساب نمی‌آمد اما در بهمن سال گذشته با ورود رشته کوراش به‌طور رسمی به بازی‌های آسیایی موافقت شد.
خسرویار به تشریح وضعیت تیم ملی کوراش کشور پرداخت و بیان کرد: در تاریخ 13 بهمن‌ماه مسابقات مدعیان تیم ملی کوراش آقایان در یزد برگزار می‌شود و بلافاصله بعدازآن یعنی از 14 بهمن مرحله دوم اردوی آمادگی تیم‌های ملی کوراش بانوان و آقایان به مدت 10 روز در یزد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از یک هفته استراحت اردوی بعدی در آکادمی ملی المپیک در تهران به مدت 10 روز خواهد بود و سپس یک اردوی دو هفته‌ای در مشهد برگزار می‌شود و کوراشکاران برای آمادگی بیشتر در فروردین سال 97 راهی مسابقات قهرمانی آسیا در هندوستان می‌شوند تا برای حضور در جاکارتا محک بخورند.
خسرویار همچنین ابراز کرد: بعد از مسابقات هندوستان 8 مرحله اردوی آمادگی تا جاکارتا خواهیم داشت که از این تعداد 6 اردوی داخلی و دو مرحله اردو مشترک برون‌مرزی در دو کشور گرجستان و ترکمنستان خواهد بود.
وی ادامه داد: یک اردوی مشترک نیز در تاریخ 6 خرداد سال 97، با حضور 5 تیم از کشورهای تایوان، ترکمنستان، لبنان، عراق و تاجیکستان به میزبانی بجنورد برگزار خواهد شد.
مدیر تیم‌های ملی کوراش همچنین گفت: ایران همواره جزء سه تیم برتر آسیا بوده و این دوره نیز با توجه به اینکه اردوها زودتر، با برنامه‌تر و منسجم‌تر آغازشده و ادامه دارد امید است در جاکارتا هم‌رنگ مدال‌ها بهتر و هم تعدادشان بیشتر شود.
خسرویار بهترین عنوان کسب‌شده در کوراش توسط بانوان را برنز مسابقات آسیایی عنوان کرد و گفت: بانوان تاکنون مقام تیمی نداشتند و در بخش آقایان در مسابقات داخل سالن آسیا چهارم و در آخرین مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2015 در لبنان قهرمان شدیم.
رضا نصیر نژاد رئیس انجمن کوراش کشور و رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش است که در بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی مسئول فنی مسابقات کوراش است و فعالیت‌هایی از قبیل دعوت از داوران، جدول مسابقات و برگزاری مسابقات با ایشان است.
بازی‌های آسیایی 2018 از تاریخ 18 آگوست لغایت 2 سپتامبر 2018 (27 مرداد تا 11 شهریور 97) در جاکارتا و پالم‌بانگ اندونزی برگزار خواهد شد که این بازی‌ها در 44 رشته که 33 رشته از این تعداد، المپیکی و یازده رشته غیر المپیکی هستند، برگزار می‌شود که یکی از این رشته‌های غیر المپیکی کوراش است که برای اولین بار به‌طور رسمی به لیست بازی‌های آسیایی اضافه‌شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.