وقتی وارد منزل پدری دکتر فرید محبی در شهر شیروان خراسان شمالی شدم پدر و مادرش علیرغم کهولت سن و خستگی راه مشهد با روی گشاده از من استقبال کردند و گفتند: تمام زندگیم پر از خاطره های خوش با فرید است زیرا که وی حتی یکبار هم پدر و مادر خود را رنج نداد.
فاطمه ایزدی مادر سرمهندس کشتی نفتکش سانچی با بیان اینکه عمو و دایی فرید در دوران دفاع مقدس شهید شدند گفت: عموی فرید مفقودالاثر بود که با وقوع این حادثه، دوران گذشته مجدد برایم تکرار شد و هم اکنون دردی را در سینه دارم که گویی تا آخر عمر همراه من خواهد بود.
وی افزود: فرید خیّر بزرگی بود بدون اینکه کسی او را بشناسد یا کسی از او نامی ببرد همواره در این راه پیشگام بود و بارها در تماس تلفنی به من و پدرش تاکید می کرد به دنبال شناسایی زندانیان جرائم غیر عمد در شیروان باشید و اسامی آنان را به من بگویید.
وی گفت: مورد آخر آن کمک به زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته بود که من و پدرش هم از این موضع بی خبر بودیم تا پس از آزاد شدن زندانی، خانواده اش به خانه آمدند و موضوع را بازگو کردند.
مادر جانباخته سرمهندس کشتی نفتکش سانچی افزود: 4 فرزند پسر دارم که فرید اولین فرزندم بود و درتصمیم گیری هایش نظر پدر و مادر برایش بسیار مهم بود.
نصرالله محبی پدر سرمهندس کشتی نفتکش سانچی هم گفت: خندرویی فرید زبانزد همه اقوام و دوستان بود بطوریکه اقوام و حتی دوستانش پسرم را الگوی خود قرار داده بودند.
نصرالله محبی با چشمان اشک آلود افزود: فرید در کوچکی خیلی دوست داشت پزشک شود ولی بعدها به رشته مهندسی سیالات علاقه مند شد.
وی اظهار کرد: فرید زیاد در کنار خانواده نبود زیراکه به علت نبود دبیرستان نمونه در شیروان در شهر بجنورد تحصیل کرد و پس از پایان دوره دبیرستان برای ادامه تحصیل به دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) نوشهر رفت و 17 سال سرمهندس کشتی بود.
وی با بیان اینکه پسرم اخلاق به خصوصی داشت گفت: فرید بیشتردر سفر دریایی و ماموریت بود و با توجه به اینکه شغلش بسیار سخت بود و با خطرات بسیار از جمله ( طوفان دریا، دزدان دریایی و ...) همراه بود ولی هیچ وقت از سختی شغل خود سخن نمی گفت و گلایه نمی کرد.
به گزارش ایرنا 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه کشتی چینی بدون آسیب کلی و در حالیکه خدمه آن سالم ماندند از منطقه خارج شد ولی، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت یکشنبه (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.