رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم گرایی، انسجام بخش خصوصی و پیگیری مطالبات پیش رو از اهداف تشکیل این اتاق سه گانه است.
به گزارش ایرنا محمد صمدی روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا هماهنگی و تعاملات فی مابین بخش خصوصی و یکپارچه نگری این اتاق ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: پیگیری مطالبات پیش روی حوزه اقتصادی، شناسایی مشکلات، چالش ها ارائه راه کار ها از اهداف تشکیل دبیرخانه مشترک این سه اتاق است.
وی اظهار کرد: همسونگری و نگرش کلی بخش خصوصی در مسائل اقتصادی یک ضرورت است، مسائل، مشکلات و چالش هایی که در این جلسه مطرح خواهد شد در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز ارائه خواهد شد.
صمدی اظهار کرد: ایجاد این دبیرخانه می‌تواند تعامل خوبی بین سه اتاق مهم اقتصادی ایجاد کند، چنانچه قابلیت‌های این سه بخش در یک نقطه متمرکز شود منافع مشترک زیادی برای اقتصاد استان به همراه خواهد داشت.
وی افزود: مسائل مختلف قانونی، مالیاتی، حقوقی، امور توسعه در بخش اقتصاد و همچنین سایر موارد مزتبط با حوزه اقتصاد در این اتاق پیگیری خواهد شد.
صمدی اظهار کرد: نتیجه این هماهنگی رونق و توسعه اقتصادی استان است که در نهایت سود آن برای مردم و اقتصاد استان خواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: در هشت ماه سال جاری از این استان 398 هزار تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صادر شد که نسبت به پارسال 104 درصد رشد دارد.
صمدی اظهار کرد: این میزان کالا به ۲۷ کشور دنیا صادر شده است.
وی افزود: با وجود تحریم ها، تورم و نداشتن زیرساخت های صادراتی استان از قبیل نبود مرز تردد با کشور ترکمنستان، بازارچه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی و نبود دریا و بنادر و کمبود راه آهن و فرودگاه بین المللی و سایر مشکلات دیگر توانستیم در سطح کشور در زمینه صادرات فعال ترین استان به شمار آییم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: اتاق بازرگانی استان در بین اتاق های بازرگانی استان ها به خصوص استان های همجوار ترکمنستان مجوز اتاق مشترک بین ایران و ترکمنستان را کسب کرده است که هم اکنون در هر حال ثبت و پیگیری دبیرخانه های مشترک طرفین هستیم.
خراسان شمالی 450 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در حوز کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.