به گزارش ایرنا جواد نوروزی چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسفراین با اشاره به مشکلات استفاده غیرمجاز از پساب فاضلاب در بخش کشاورزی اظهار کرد: بهترین راه حل مشکلات ناشی از استفاده پساب فاضلاب اسفراین، سوق دادن آن به سمت آبیاری فضای سبز شهری است.
وی افزود: شهرداری در بودجه سال 97 خود نسبت به جایگزینی پساب فاضلاب به جای آب شرب درفضای سبز اقدام کند.
نوروزی گفت: اجرای این طرح هم از مشکلات قضایی ناشی از استفاده غیرمجاز از پساب فاضلاب در بخش کشاورزی می کاهد وهم با جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز به تقویت آب های زیز زمینی و کاهش مشکلات آب فاضلاب شهری و روستایی در تامین آب شرب شهرستان کمک می کند.
فرماندار اسفراین افزود: اگر چه در گذشته برای استفاده پساب فاضلاب به کشاورزان این منطقه قول های داده شده اما با توجه به غیر قابل کشت بودن پساب فاضلاب اسفراین برای کشت های مثمر محصولات کشاورزی و به صرفه نبودن کشت های غیرمثمر (کشت چوب و جارو ) باید در این زمینه آگاهی به کشاورزان این منطقه داد و آنها را مجاب کرد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیزدر این کارگروه گفت: امسال با وجود رصدهای ماهانه دانشکده علوم پزشکی وجهاد کشاورزی شهرستان در مناطق مورد نظر ومعرفی خاطیان به مراجع قضایی برخی همچنان با پساب فاضلاب کشت محصولات را انجام داده اند.
دکتر نادر نیک پرست افزود : با توجه به غیرمجاز بودن کشت مثمربا پساب فاضلاب باید تدابیری برای کاهش عطش و رغبت کشاورزان به استفاده از آن برای کشت ها را در کشاورزان کاهش داشت.
دراین نشست جانمایی جاده سلامت، تشکیل مجمع سلامت شهرستان و ارتقای کشتارگاه سنتی دام شهرستان به نیمه صنعتی موردپی گیری شد .
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.