سیداحمد هاشمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون در سایت های اینترنتی، کانال و گروه ها مطالب و نکاتی در خصوص بهداشت، سلامت و درمان بیان می شود که بیشتر آنان علمی نیستند که این امر می تواند سلامت شهروندان را نیز تهدید نیز کند.
وی اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از بیماران قبل از مراجعه به پزشک برای درمان به سایت های و شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند که با دریافت اطلاعات غلط و توصیه های غیر علمی مشکلاتی برای خود ایجاد می کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه نباید به سایت های و شبکه های اجتماعی در خصوص سلامت و درمان بیماری ها اعتماد کنند گفت: شهروندان در این خصوص تنها به سایت های رسمی زیر نظر وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.
هاشمی به شهروندان توصیه کرد برای درمان بیماری های خود مستقل وارد عمل نشوند و افزود: بیشتر 'خود درمانی ها' عواقب زیادی برای افراد دارد.
وی اظهار کرد: همچنین بیماران که اطلاعات کافی از پزشکی ندارند با مطالعه سایت ها در خصوص بیماری بیشتر دچار مشکلات روانی نیز خواهند شد چرا که با توجه به وضعیت جسمانی و علایه های بیماری بدترین شرایط را برای خود احساس می کنند.
وی با بیان اینکه آسیب های فضای مجازی امروز بطور جدی سلامت روان جامعه را تهدید می کند و گفت: آسیب های ناشی از فضای مجازی یکی از آسیب های اجتماعی مطرح امروز در جامعه محسوب می شود و در شرایط موجود نیازمند توجه جدی است.
وی با بیان اینکه اطلاعات درج شده در اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منبع و ماخذ ندارند افزود: فرهنگ استفاده از اینترنت نیز باید به شهروندان آموزش داده شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه هم اکنون مادران باردار بیشتر به اینترنت و فضای مجازی برای رفع برخی از مشکلات و توصیه ها مراجعه می کنند که این امر می تواند حتی خطرناک نیز باشد.
هاشمی افزود: توصیه هایی که در این سایت ها داده می شود منبع علمی ندارد، مادران باردار نباید بدون مشورت پزشک اقدامی انجام ندهند.
با ساخت و تکمیل سه بیمارستان در سال گذشته 580 تخت ثابت بیمارستانی به مجموع تخت های بیمارستانی خراسان شمالی اضافه شد و تعداد تخت های بیمارستانی این استان هم اکنون یکهزار و 386 تخت است.
خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.