رضا بهمن پور یکشنبه در گفت و گو با ایرنا و با اشاره به اینکه میزان مطالبات بانک ها در این استان افزایش یافته است اظهار کرد: در این کارگروه، مشکلات مربوط به بازپرداخت مطالبات بانک ها بررسی می شود.
وی با بیان اینکه بیشتر بدهکاران بانکی، تولیدکنندگان هستند افزود: تشکیل و فعالیت کارگروه با اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در یک تضاد قرار می گیرد.
بهمن پور تصریح کرد: فعالیت های 2 کارگروه مزبور در یک تضاد قرار می گیرند زیرا همان بنگاه ها و تولیدکنندگان که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد حمایت قرار می گیرند در کارگروه پیگیری مطالبات بانک ها تحت فشار قرار خواهند گرفت از این رو تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات بانک ها تا سال آتی محقق نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما این است که امسال واحدهای تولیدی به شرایطی از رونق برسند و سپس برای بازپردخت مطالبات بانکی اقدام شود اما در صورتی که مطالبات بانک ها همچنان روند افزایشی داشته باشد، برای کمک به بانک ها ورود پیدا می کنیم.
وی تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات واحدهایی بررسی می شود که از قبل تسهیلات دریافت کرده و وام ها استمهال شده و از همراهی بانک ها برخوردار شده اند اما در ادامه کار به مشکل روبه رو شده اند و البته در برخی موارد پرداخت تسهیلات بانکی تنها به بدهکار شدن بنگاه ها می انجامد که این امر به نفع واحد تولیدی نیست.
بهمن پور در بخش دیگر سخنان خود درباره راهکارها برای رونق تولید و کسب و کار در جامعه گفت: اکنون واحدهای تولیدی با مشکلاتی روبه رو هستند و امید می رود با اقدامات دولت برای تحریک بازار، خود به خود بازار رونق گیرد و شرایط تعدیل شود.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه باید بنگاه های جدید ایجاد شود تا بازار رونق گیرد افزود: در کنار حفظ بنگاه های جدید، باید بنگاه های جدید نیز ایجاد شود جدی باشیم که کمک به اشتغال پایدار روستا ها و ایجاد اشتغال در روستاها یکی از راهکارها در این باره است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: در سال جاری بانک های این استان 15 درصد بیش از منابع خود تسهیلات پرداخت کردند.
بهمن پور اظهار کرد: میزان پرداخت تسهیلات توسط بانک های استان، با وجود مشکلات، رشد داشته است.
وی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده در آبان ماه امسال در مقایسه با آبان ماه سال گذشته 18.4 درصد رشد داشته است.
بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اکنون 74 واحد از 376 واحد صنعتی این استان غیرفعال است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.