اسماعیل محمودآبادی به ایرنا گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، 31 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در شهرستان تخریب که منجر به آزادسازی 15 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در این شهرستان شد.
وی افزود: بیشتر این ساخت ‌و سازها مربوط به روستاهای بدرانلو و کوه کمر بوده است.
محمودآبادی اظهار کرد: بیشترین بخش از این اراضی بدون مجوز و غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بود و یا افرادی بدون هیچگونه استعلامی این املاک را از افراد متخلف خریداری و اقدام به ساخت کرده‌اند که اکنون متضرر شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان جهت اجرای احکام قضایی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز، یادآور شد: حفظ و حراست از باغ ها و اراضی کشاورزی مستلزم همکاری همه جانبه دستگاه های ذیربط می باشد و جهاد کشاورزی درصدد فرهنگسازی و اطلاع رسانی است تا از ساخت و سازها پیشگیری و جلوگیری شود زیرا تخریب ساخت و سازها و آزادسازی اراضی مستلزم صرف هزینه برای دستگاه های مرتبط و همچنین موجب وارد آمدن خسارت به مالکین اراضی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد با بیان اینکه جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از اولویت های مهم این مدیریت است گفت:
در این راستا برنامه‌هایی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در این شهرستان اجرا می‌شود.
محمودآبادی گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این مدیریت است.
وی با بیان اینکه در زمینه حفظ اراضی کشاورزی در سطح شهرستان اقدامات خوبی انجام‌شده است افزود: حفاظت از اراضی یک وظیفه قانونی و ملی محسوب می شود لذا همه باید برای حفظ اراضی کشاورزی تلاش کنند و مشارکت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی همچنین دستیابی به خودکفایی و افزایش ضریب امنیت غذایی کشور را در گرو حفظ و احیای زمین‌های کشاورزی دانست و گفت: سامانه 131آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.
محمودآبادی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز آنها در کل کشور راه اندازی شده است گفت: این سامانه در شهرستان بجنورد دارای گشت ها و بازرسی های مستمر و روزانه است که توسط اداره امور اراضی این شهرستان انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد افزود: ما موظف هستیم از هویت و حریم روستاها و تعرض به اراضی زراعی از سوی افراد سودجو و منفعت طلب جلوگیری کنیم
محمود آبادی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز آنها در کل کشور راه اندازی شده است گفت: سامانه 131به عنوان پل ارتباطی مردم در ارائه گزارشات تغییر کاربری و لزوم حفظ کاربری اراضی توسط مردم بوده است از کلیه شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده تغییر کاربری اراضی در این شهرستان با این سامانه تماس بگیرند.
شهرستان300 هزار نفری بجنورد بیش از 50 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت دارد که 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.