به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز پنجشنبه در همایش تخصصی سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا سوددهی سرمایه ای که بخش خصوص وارد این استان می کند را ضمانت کرده و ضررهای احتمالی سرمایه گذار را جبران کنیم.
وی افزود: رویکرد ما این است سود سرمایه گذار واقعی برای خود و ضررش برای ما خواهد بود.
وی تصریح کرد: به یقین سود سرمایه گذار سبب رونق اقتصادی و توسعه در استان و افزایش توان مالی مردم این منطقه خواهد شد بنابراین رسیدن سرمایه گذار به سود به نفع مردم است.

* تهیه لیست مشوق
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باید مشوق ها برای جذب سرمایه گذار در این استان معرفی شود گفت: لیستی از مشوق های قابل ارائه به سرمایه گذاران در این استان آماده است که این مشوق ها بر اساس مشوق های ملی تعریف شده اند.
وی افزود: نیاز است تا برای جذب سرمایه گذار، شورای شهر نیز کمک کند و مشوق های بیشتری به سرمایه گذاران داده شود.

* ایجاد فضای مشارکتی برای سرمایه گذاری
صالحی با اشاره به اینکه شرایط همیشه برای ورود سرمایه گذار به طور کامل و یکجا فراهم نیست گفت: صاحبان زمین و صاحبان سرمایه در فضای تعاملی می توانند با مشارکت شهرداری سرمایه گذاری را توسعه دهند و در این سرمایه گذاری ها عوارض و مجوزهای شهرداری می تواند به عنوان آورده این نهاد به روند سرمایه گذاری ها کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: باید نگرانی ها را برای مردم و سرمایه گذار بخش خصوصی کاهش دهیم.
وی افزود: نباید در سرمایه گذاری تنها به دنبال اعتبار و یا تسهیلات باشیم بلکه سرمایه گذاری ها باید بر اساس پول سازی باشد.

* لزوم تهیه طرح جامع سرمایه گذاری شهری
استاندار خراسان شمالی بر تهیه طرح جامع سرمایه گذاری برای شهرهای استان تاکید کرد و گفت: اکنون طرح جامع سرمایه گذاری استان مصوب شده است و آمادگی برای معرفی بسترهای مناسب سرمایه گذاری در استان وجود دارد اما باید طرح جامع سرمایه گذاری برای شهرها نیز تدوین شود.

* جور دیگر باید دید
صالحی اظهار کرد: اکنون عصر مدیریت شهری به منابع عوارض به پایان رسیده است و باید پذیرفت که دریافت عوارض تنها برای نظم دادن و ساماندهی امور شهری است و اگر نگاه قدیمی را در منابع مالی شهرداری حفظ کنیم دچار روزمرگی شده و به نتیجه مناسب نمی رسیم.
وی تصریح کرد: در توسعه شهری باید نگاه را تغییر داد و از ظرفیت سرمایه گذار در این باره استفاده کرد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.