سیداصغر مطهری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در عملیات مشترک یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و گروهان مرزبانی گیفان دو نفر شکارچی متخلف دستگیر شدند.
وی افزود: در بازرسی از منزل این متخلفان، لاشه یک تشی، سه قطعه کبک و سه قطعه کبوترچاهی و مقادیری ادوات ساخت مهمات غیر مجاز کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: طبق قانون شکار و صید بهای ضرر و زیان شکار تشی مبلغ هشت میلیون ریال و هر قطعه کبک مبلغ دومیلیون ریال است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در گشت و کنترل مناطق و زیستگاه های حساس شهرستان شیروان نیز دو نفر صیاد متخلف و باسابقه دستگیر شدند.
مطهری افزود: این متخلف با سابقه که چندی قبل نیز به همراه تعداد 14 قطعه سهره دستگیر شده بود مجدد در حین تله گذاری و صید تعداد 9 قطعه سهره در ارتفاعات شاه جهان به همراه اداوت صید و زنده گیری پرندگان دستگیر شد.
وی اظهار کرد: از تمامی هم استانی ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از قبیل صید و شکار غیر مجاز، قطع درختان، آتش سوزی، تعلیف غیرمجاز، آلودگی محیط زیست با شماره شبانه روزی 1540 اطلاع دهند.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.