علی بهنام فر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امسال 175 میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف توازن منطقه ای برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان ابلاغ شده که با تخصیص آن سرمایه صندوق به 2 برابر افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی در 13خرداد ماه سال 87 با 3 میلیارد و 170 میلیون ریال و 47 تشکل تشکیل شد گفت: در سال گذشته صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در این استان 460 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت کرد.
بهنام فر تعداد کل سهامداران حقیقی و حقوقی این صندوق در استان را 4 هزار و 185 نفرعنوان کرد و افزود: از این تعداد 130 نفر عضو حقیقی و 4 هزار و 55 نفر عضو حقوقی هستند که هم اکنون تمام شهرستان های این استان از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برخوردار هستند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در ساختار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سهم دولت تا 49 درصد بوده و 51 درصد نیز از آورده کشاورزان است گفت: تسهیلات پرداخت شده از یک ماهه تا یکساله با کارمزد 4 درصد است که این خود بستگی به نوع تسهیلات و شرایط است.
بهنام فر افزایش بهره وری سرمایه و منابع مالی سهامداران، کمک به تولید کنندگان در مواقع بحران در قالب اعتبارات دولتی، ارتقای بهره وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به موقع به تولید کنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و ... را از جمله اهداف تشکیل این صندوق عنوان کرد.
در استان خراسان شمالی 82 هزار بهره بردار وجود دارد که 344 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه بیش از2 میلیون انواع محصول از این سطح برداشت می شود.
7186/6042خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.