برات سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بدین منظور مبلغ 200 میلیون ریال از محل صندوق امداد ولایت کمیته امداد و 50 میلیون ریال به صورت بلاعوض به مددجویان ارائه می شود و مبلغی هم آورده خود مددجویان است.
وی با بیان اینکه در این راستا 30 مددجو برای دریافت تسهیلات مسکن مددجویی اعلام آمادگی کرده اند اضافه کرد: تاکنون برای پنج نفر از ایتام هم واحد مسکونی خریداری شده است.
وی همچنین گفت: در برنامه سال جاری باید یک هزار و 555 واحد مسکونی تعمیر و احداث شود که در هشت ماهه امسال 818 واحد مسکونی مددجویان در خراسان شمالی تکمیل شده است.
مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: 419 واحد مسکونی نیز در حال اجرا و نیمه تمام است.
وی ادامه داد: بدین منظور 133 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که از این میزان مبلغی از محل اعتبارات دولتی و بخشی از محل صدقات، زکات و کمک به ایتام تامین شده است.
سلیمی گفت: از این میزان 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی بوده که تاکنون 45 میلیارد ریال جذب شده است.
وی اضافه کرد: باید از محل جمع آوری صدقات نیزمبلغ 8 میلیارد ریال به حوزه مسکن اختصاص پیدا می کرد که تاکنون بالغ بر 6 میلیارد ریال تخصیص نیافته است.
وی با بیان اینکه 21 درصد از صدقات جمع آوری شده باید در حوزه مسکن هزینه شود اظهارکرد: ما از مردم خیر می خواهیم که در حوزه مسکن مددجویان سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.
اکنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.