مجید پورعیسی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال 1391 اجرای یکهزار و 700 پروژه مصوب شد که از این تعداد بیش از 40 درصد از پروژه ها تکمیل شده و حدود 60 درصد از این پروژه ها باقی مانده است.
وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد از پروژه های ناتمام سفر رهبری در این استان بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیگیر هستیم تا اعتبارات برای اجرای باقی پروژه ها تامین و به اجرای آن شتاب داده شود.

* اعتبار عمرانی در لایحه بودجه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره بودجه های پیش بینی شده برای پروژه های عمرانی استان در لایحه بودجه سال 97 گفت: اعتبار پروژه های ملی استانی شده در سال جاری 322 میلیارد ریال بود و در لایحه بودجه سال 97 این رقم 360 میلیارد ریال است.
وی افزود: در لایحه بودجه سال 97 برای اجرای سدها سد گلمندره 60 میلیارد ریال و برای سد خاکی بش قارداش یک میلیارد ریال پیش بینی شده است.
پور عیسی گفت: برای اجرای تعادل بخشی منابع آب استان نیز 60 میلیارد ریال منظور شده است و برای تکمیل و تجهیز شبکه های اندازه گیری آب های سطحی هم 12 میلیارد ریال اعتبار در لایحه دیده شده است.

* 1780 پروژه ناتمام در استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون یکهزار و 780 پروژه در استان ناتمام است گفت: 40 درصد از این پروژه ها به صورت مستمر اجرا می شود.
وی افزود: تلاش داشته ایم برای سرعت دادن به زمان بهره برداری از یکهزار و 780 پروژه عمرانی ناتمام، پروژه های جدید تعریف نشود اما بر حسب نیاز پروژه های جدیدی نیز اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: 19 درصد از پروژه ها، پروژه های جدید است که با پیشنهاد فرمانداران وار مرحله عملیاتی شده است.

* بهره برداری از 400 پروژه در سال آتی
پورعیسی گفت: در صورتی که تخصیص ها به صورت کامل محقق شود، در سال آتی، 400 پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار کرد: رویکرد ما این است که برای سرعت دادن به زمان بهره برداری از پروژه های ناتمام یک سری از پروژه ها در سال 97 به بخش خصوصی واگذار شود.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که این خطه سال 1383 به استان ارتقا یافت.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.