علی حق بین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها شامل همراه سرای بیمارستان امام حسن(ع) و امام علی(ع) در بجنورد، همراه سرای بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان و همراه سرای بیمارستان امام خمینی(ره) در شهر اسفراین است.
وی افزود: همراه سرای بیمارستان امام علی(ع) با زیر بنای یکهزار و 500 مترمربع و سایر همراه سراها هر کدام یکهزار مترمربع وسعت دارد و در مجموع چهارهزار و 500 مترمربع فضای خدمات رسانی به همراهان بیماران در این استان اجرایی می شود.
وی گفت: در مجموع 35 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این همره سراها هزینه می شود که قرار است این اعتبارات با مشارکت خیران سلامت تامین شود.

* 7 میلیارد ریال برای تجهیزات آزمایشگاهی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره طرح راه اندازی وتجهیز بخش آنالیز دستگاهی آزمایشگاه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان گفت: این آزمایشگاه یکی از نیازهای ضروری استان است و خوشبختانه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تامین هفت میلیارد ریال اعتبار برای این طرح موافقت کردند.
وی تصریح کرد: این دانشگاه نیروی انسانی ماهر در انجام آزمایش ها را دارد اما تجهیزات کافی را در اختیار ندارد که با این اعتبار نیازها در این باره رفع می شود.
حق بین خاطرنشان کرد: در کنار کارگاه های تولید مواد غذایی که در استان فعالیت دارند، 50 واحد صنعتی مواد غذایی نیز در این استان مشغول به فعالیت هستند و تولیدات خود را به بازار عرضه می کنند که سلامت و بهداشت این واحدها باید بررسی و رصد شود.

* کمبود تجهیزات آزمایشگاهی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از نگرانی ها وجود فلزات سنگین در مواد غذایی بویژه در نان است که نیاز است وجود این فلزات در نان پایش شود اما این دانشگاه تجهیزات کافی برای اندازه گیری فلزات سنگین در مواد غذایی ندارد.
حق بین گفت: اکنون برخی آزمایش های مربوط به اندازه گیری میزان فلزات سنگین و رنگ در مواد غذایی در خارج استان انجام می شود.
وی در باره تجهیزات آزمایشگاهی در بیمارستان ها نیز اظهار کرد: اکنون تجهیزات و امکانات خوبی برای انجام آزمایش های مختلف در بیمارستان های استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: با خرید دستگاه الکسیس تمام آزمایش های هورمونی با کیفیت بالا در استان انجام می شود و این تجهیزات در بیمارستان امام رضا(ع) مستقر است.
وی با بیان اینکه اکنون تمام آزمایش های پاتولوژی در بیمارستان های استان قابل انجام است اظهار کرد: برخی از آزمایش ها در بیمارستان ها قابل انجام نیست و این آزمایش ها توسط بخش خصوصی در بیرون از بیمارستان ها انجام می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: البته انجام این آزمایش ها در بیرون بیمارستان برای بیماران بستری، هزینه ای ندارد و بیمارستان هزینه های مربوط به آن را پرداخت می کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.