مهری هاشمی دوین یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان بارش ها از اول مهرماه تا 30آذرماه 96 در بیشتر ایستگاه های استان کاهش داشته است اظهار کرد: میانگین بارش سال جاری زراعی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 26درصد کاهش یافته است.
وی افزود: بیشترین کاهش بارندگی سه ماه نخست سال زراعی جاری در بجنورد با 37درصد نسبت به مدت زمان مشابه پارسال و کمترین کاهش بارندگی در راز بوده است.
رئیس پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی تنها ایستگاه که کاهش بارندگی درسال جاری نداشته جاجرم اعلام کرد و افزود: بارش ها در جاجرم نسبت به سال گذشته 7درصد افزایش داشته است.
هاشمی با بیان اینکه میزان بارش های بجنورد در این مدت 26.2میلی متر بوده است افزود: بیشترین بارش ها در ایستگاه راز با 51.3میلی متر و کمترین بارش ها هم در اسفراین با 10.4میلی متر بوده است .
وی گفت: بیشترین میزان کاهش بارندگی در سال جاری نسبت به دوره آماری بلندمدت در شهرستان اسفراین با 77درصد بوده است .
رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به افزایش درجه حرارت دمای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: میانگین دمای استان درسال جاری 10.8درجه بوده که در مقایسه با سال قبل هشت دهم درصد افزایش یافته است.
هاشمی افزود: میانگین افزایش دمای امسال در استان نسبت به دوره آماری نیز نیم درجه افزایش را نشان می دهد .
وی با بیان اینکه بارش های خوبی برای فصل زمستان دراستان پیش بینی نمی شود افزود: دمای هوای استان نیز نسبت به سال گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.
استان863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و معیشت اکثر مردم از راه کشاورزی و دامداری است.
این استان چندین سال است به دلیل کاهش بارندگی ها با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و امسال نیز پنجمین استان درگیر خشکسالی کشور اعلام شده است.
7189خبرنگار: بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.