محمدحسین علی نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جابه جایی روستای پسرکانلو پس از وقوع زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، مصوب و در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: برای جابه جایی روستای پسرکانلو در بجنور، اکنون دو نوبت زمین جانمایی شد اما به علت مشکلات همچون مشکلات اجتماعی، مورد تایید قرار نگرفت.
علی نیا افزود: یکی از زمین های جانمایی شده، با مخالفت اهالی روستای لنگر رو به رو شد و از این رو اکنون زمین دیگری جانمایی شده که در مرحله طی فرآیندهای قانونی است.
وی اظهار کرد: امید است این زمین جانمایی شده به نتیجه برسد البته، فرمانداری بجنورد نیز پیگیر است ساخت و سازها در زمین جدید زودتر انجام شود.
علی نیا گفت: روستای قره چای از توابع شهرستان مانه و سملقان نیز پس از زلزله اردیبهشت ماه، در برنامه جابه جایی قرار گرفت و اکنون اقدامات خوبی برای تامین زیرساخت ها در زمین که در مسیر جاده جانمایی شده در حال انجام است.
وی تصریح کرد: اکنون ساخت و ساز در زمین جدید روستای قره چای در حال انجام است.
در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 3 نقطه شهری استان خسارت دیدند و در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد احداثی شناسایی شد و در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.