مهرداد ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سند مورد نیاز جامعه است و تلاش داریم تا در آن، مشکلات و راهکارهای حل مشکلات مربوط به زنان شناسایی و عملیاتی شود.
وی افزود: اکنون شناخت دقیقی از وضعیت زنان در جامعه نداریم و بسیاری از تحلیل ها نیز، غیر کارشناسی بوده و آمار موجود از وضعیت زنان هم آمار متقن نیست.
وی خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و این قشر با مشکلات زیادی در زمینه های مختلف اشتغال، مسائل اجتماعی و سایر ناهنجاری ها گریبان گیر هستند.
ابراهیمی افزود: زنان جامعه با 50 عنوان مسئله و مشکل درگیر هستند که در سند جامع راهبردی مسائل زنان، قرار است این مشکلات شناسایی شده و متناسب با مشکلات، راهکار نیز پیدا شود.
وی تاکید کرد: مشکلات زنان این استان با سایر استان ها متفاوت است و بر این اساس راهکار حل مشکلات نیز متفاوت خواهد بود و البته در سطح استان نیز مشکلات بانوان در شهرستان های مختلف، متفاوت است که باید متناسب با آن برنامه ریزی و پیگیری های لازم انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: سند جامع راهبردی مسائل زنان در این استان هر ساله باید به روزرسانی شود.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی دارای قومیت های کرمانج، ترک، تات، ترکمن و بلوچ است که این قومیت ها دارای فرهنگ های مختلف هستند که این استان در این زمینه از دیگر استان ها متمایز ساخته است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.