به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی در دیدار با عوامل راهداری و روسای ادارات ستادی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: پیش از این شرکت پتروفرهنگ با فروش و واگذاری سهم خود مخالف بود اما اکنون برای فروش سهم خود اعلام آمادگی و موافقت کرده است.
وی افزود: با خریداری سهم این شرکت توسط شستا، توسعه پتروشیمی سرعت می گیرد.

* ضرورت استفاده از تکنولوژی نو در طرح های راهسازی
صالحی بر استفاده از فناوری و تکنولوژی نو در اجرای طرح های راهسازی تاکید کرد و گفت: باید تجهیزات و دانش در همه زمینه ها به روز شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در طرح های راهسازی از آسفالت های نانو برای اجرای جاده ها استفاده می شود که مشکل یخ زدن سطح جاده در زمستان را ندارد و نبود یخ زدگی نیز استفاده از نمک را در هنگام یخبندان بی نیاز می کند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از نمک در جاده ها سبب استهلاک آسفالت می شود افزود: استفاده از تجهیزات نو همچون آسفالت نانو هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که به تدریج سبب بازگشت سرمایه ها می شود.
صالحی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از برخی خبرها درباره حادثه های ترافیکی در جاده بجنور-جنگل گلستان اظهار کرد: در برخی خبرهای انتشار یافته، مسئولان متهم شده اند که کاری برای راهسازی در این محور انجام نشده این در حالی است که تا سال 92 کارها برای چهار خطه کردن مسیر کند بود اما از سال 92 تا کنون اجرای طرح ها به طور چشمگیری سرعت گرفته است.
وی گفت: طرح راه سازی بهشهر-گرگان- بجنورد-قوچان شامل چهار استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و مازندران است و در این میان خراسان شمالی بیش از سه استان دیگر در تخصیص اعتبارات موفق عمل کرده است.
صالحی تصریح کرد: درخواست ما این است که هر استان به اندازه پیگیری ها و تخصیص ها، اعتبار دریافت کند و البته این درخواست به مسئولان در سازمان برنامه و بودجه نیز منتقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: سه استان دیگر هنوز ریالی اعتبار برای این پروژه راهسازی تخصیص نگرفته اند اما با پیگیری های ما 980 میلیارد ریال برای سرعت دادن به چهارخطه کردن بجنورد-جنگل گلستان اعتبار مصوب شده است.
استاندار خراسان شمالی از تلاش راهداران برای تامین و ارتقای ایمنی راه ها و سفرهای جاده ای تقدیر کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، قرار دادن بسته های نمک در گرنه ها ومحورهای برف گیر است البته این اقدام و هر اقدام فرهنگی باید تقویت شود.

* ناوگان عمومی خراسان شمالی جوان تر از کشور
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: میانگین عمر ناوگان حمل و نقل عمومی این استان از میانگین کشوری پایین تر است.
علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: وجود ناوگان جدید چه در بخش بار و چه در بخش مسافر در این استان یک ظرفیت خوب در حمل و نقل عمومی به شمار می رود.

* 22 اکیپ در طرح زمستانه
بدیعی مقدم گفت: 22 اکیپ راهداری در طرح زمستانه امسال در سطح جاده های استان به مسافران خدمات رسانی می کنند. این اکیپ ها در طرح زمستانه در 19 راهدارخانه استان مستقر می شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: 21 گردنه در محورهای خراسان شمالی به طول 681 کیلومتر تحت پوشش خدمات راهداران است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.