فرهمند اظهار داشت: این مهم با همکاری بانک ملی و ذی‌حسابی اداره کل ثبت استان و با پرداخت تمامی مطالبات بستانکاران پرونده‌های اجرایی در پایان هرماه به‌صورت آنی به‌حساب ارباب‌رجوع محقق و مراجعه در این زمینه به‌طورکلی درشش ماهه نخست امسال حذف شده است.
وی گفت: با عنایت به اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با تلاش و پیگیری برای اجرای قانون با همکاری بنیاد مسکن شهرستان، هیات قانون ساماندهی اداره ثبت فاروج ضمن برگزاری جلسات با حضور اعضاء در شش‌ماهه نخست امسال تعداد 263 فقره رأی صادر کرده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.
وی افزود: همچنین در بخش استعلامات ثبتی تعداد 441 مورد استعلام مالکیت پاسخ‌داده‌شده، تعداد 385 مورد خلاصه معامله املاک ثبت‌ و تعداد 181 مورد عملیات تفکیک صورت پذیرفته است که تمامی این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
فرهمند ادامه داد: هیات قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی اداره ثبت‌اسناد و املاک فاروج در بخش اراضی کشاورزی و ساختمان‌های خارج از محدوده شهری فاروج اقدام به رسیدگی و صدور رأی برای حدود 57 مورد پرونده‌های متشکله متقاضیان کرده است.
رئیس اداره ثبت‌اسناد و املاک فاروج ادامه داد: در شعبه اجرا در شش‌ماهه نخست سال 96 تعداد 76 فقره پرونده جدید تشکیل و نسبت به مشابه سال قبل بیش 40 درصد افزایش داشته همچنین میزان وصول مطالبات بانک‌ها بالغ‌بر دونیم میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی را دارا می‌باشد.
ماموریت و اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،مبتنی بر توسعه ثبت رسمی در کشور و تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقاء نظم حقوقی و کاهش دعاوی و استفاده حداکثری از فن‌آوری‌های نوین جهت افزایش ارایه خدمات ثبتی به نحو غیرحضوری است.
7187/6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.