به گزارش ایرنا، حسن شکوری نسب در نشست کارگروه امداد و نجات که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: این پایگاه ها شامل پایگاه های ثابت است و علاوه بر آن از ظرفیت یک پایگاه کوهستان و پایگاه امداد هوایی نیز استفاده می شود.
وی با بیان اینکه 87 نفر از جمعیت هلال احمر در طرح زمستانه امسال مشارکت دارند افزود: در این طرح هفت هزار نفرروز نیروی انسانی به صورت شبانه روزی برای امداد رسانی در آماده باش هستند.
شکوری نسب گفت: در طرح زمستانه امسال 20 دستگاه آمبولانس عملیاتی و 11 دستگاه خودرو ست نجات به کار گرفته می شود و علاوه بر آن 9 تیم واکنش سریع نیز برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی آماده باش هستند.

*ابراز نگرانی از افزایش شمار تلفات جاده ای استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود خراسان شمالی را یکی از استان های حادثه خیز عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما، حوادث ترافیکی است و متاسفانه شاهد افزایش شمار تلفات در این سوانح در استان هستیم.
وی گفت: خراسان شمالی در میان 2 قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار گرفته و بر این اساس هر ساله میلیون ها مسافر از محورهای این استان تردد می کنند و متاسفانه بعضا دچار حادثه می شوند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش عبور مسافر از استان می تواند یک فرصت اقتصادی برای مردم ما باشد اما اکنون به یک دغدغه و نگرانی برای ما بدل شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اینکه سه عامل خودرو، راه و انسان در بروز حادثه های ترافیکی موثر هستند گفت: نقش عامل انسانی بسیار بیشتر از دو عامل دیگر است و در این باره باید تلاش کنیم تا با فرهنگ سازی و مجاب کردن رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تلفات رانندگی را کاهش دهیم.
شکوری نسب تاکید کرد: در پرداختن به علت های سوانح ترافیکی نباید از عامل انسانی غافل بود و تنها به موضوع راه و یا خودرو پرداخت.
وی تاکید کرد: به هر میزان که راه های ما توسعه یابد و جاده ها مناسب شوند تا وقتی که فرهنگ درست رانندگی کردن و رعایت قوانین در میان رانندگان نهادینه نشود، نمی توان انتظار داشت سوانح رانندگی به طور محسوس کاهش یابد و یا حذف شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از جمع آوری 12 میلیارد ریال کمک های غیرنقدی برای زلزله زدگان غرب کشور در این استان خبر داد.

* کمبود سوخت و راننده در راهداری
رئیس اداره نگهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این نشست از خدمات رسانی عوامل راهداری در قالب 22 اکیپ در طرح زمستانه خبر داد و گفت: این عوامل راهداری در 19 راهدارخانه استان برای خدمات رسانی به مسافران عبوری از محورهای استان حضور دارند.
علی ربانی اظهار کرد: در طرح زمستانه راهداری، 230 دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری به کار گرفته می شود.
به گفته وی راهداران استان 681 کیلومتر محورهای برف گیر در گردنه های استان را زیر پوشش خدمات خود دارند.
ربانی افزود: برای خدمات رسانی به مسافران در طرح زمستانه 2هزار و 500 تن نمک و 14 هزار مترمکعب شن خریداری، تامین و برای استفاده در شرایط یخبندان دپو شده است.
وی تامین سوخت مورد نیاز ناوگان راهداری را از دغدغه های طرح زمستانه عنوان کرد و گفت: این مشکل همیشگی است اما تلاش داریم تا امسال سوخت موردنیاز تامین شود.
رئیس اداره نگهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: یکی از دغدغه های دیگر ما کمبود راننده است و اکنون شمار رانندگان ما به نسبت ناوگان راهداری کم است.

* علت حدود25 درصد از معولیت ها تصادفات رانندگی است
مشاور مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این نشست یکی از دغدغه های این استان را حوادث ترافیکی عنوان کرد و گفت: معلویت های ناشی از حوادث ترافیکی یکی از خسارت های این سوانح است.
خلیل زاده اظهار کرد: 20 تا 25 درصد علت معلولیت ها مربوط به حادثه های ترافیکی است.
طرح زمستانه ترافیکی از 20 آذرماه آغاز شده و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 درصد از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.