به گزارش ایرنا، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی روز یکشنبه در این بازید گفت: وظیفه ما در جامعه، حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها است که نقش رسانه هم در این راستا بسیار حایز اهمیت است.
وی اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی در سطح استان فعالیت و اقدامات بسیاری در حیطه وظایف خود انجام می دهد اما ما می خواهیم که مردم فعالیت هایی را که این مجموعه انجام می دهند، مشاهده کنند.
وی ادامه داد: برای محقق ساختن این مهم هم، دامپزشکی خراسان شمالی نیازمند اطلاع رسانی دقیق و همکاری تمام رسانه های استان است، رسانه ها بازوی توانمند ما هستند.
وی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان شمالی، همیشه تعامل و همکاری خوبی با اداره کل دامپزشکی استان داشته و خبرها رو بی کم و کاست انعکاس داده است.
احمدی اضافه کرد: امیدواریم که تعامل و همکاری ها بیشتر از گذشته باشد تا بتوانیم در راستای مرتفع ساختن مشکلات خراسان شمالی گام های موثرتری برداریم.
وی با اشاره میزان اعتبارتعیین شده برای سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری گفت: رقم یک هزار و 300 میلیارد ریال با توجه به گستردگی وظایف این مجموعه و وجود 50 درصد بیماری مشترک بین انسان و دام، بسیار کم است.
احمدی اضافه کرد: اگر این رقم بین تمام استان ها با توجه به جمعبت دامی و عدم توسعه بودن تقسیم شود، سهم خراسان شمالی شاید 20 میلیارد ریال بشود که نمی شود.
سید حسین قدسی،رئیس خبرگزاری ایرنای خراسان شمالی گفت: باید رسانه ها در انعکاس اخبار از سیاه نمایی ها خودداری کنند و نسبت به اطلاع رسانی اخبار، دقت نظر داشته باشند.
وی گفت: باید اخباری را انتشار دهند که درست و دقیق باشد نه اینکه انعکاس آن خبر موجب فراهم شدن سودجویی کشورهای بیگانه باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون نقش مهم و تاثیر گذار رسانه ها در کارکرد اجتماعی آن بر هیچ کس پوشیده نیست زیراکه این وسایل ارتباط جمعی در همه ارکان زندگی حتی ذائقه مردم تاثیر گذاشته است.
استان خراسان شمالی افزون بر 2 میلیون راس دام سبک و 131 هزار راس دام سنگین دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.