به گزارش ایرنا حسن نوری در همایش اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران شیروان با محوریت توسعه و اشتغال روستایی اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری برای استان خراسان شمالی 200 میلیارد ریال است که تاکنون 100 میلیارد ریال آن به بانک ها معرفی شده است.
وی با بیان اینکه این تسهیلات 4 درصد قرض الحسنه است، گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در دو بعد فردی و پشتیبان پرداخت می شود که در بعد فردی تا سقف 200 میلیون ریال و پشتیبان تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.
فرماندار شیروان گفت: شوراها و دهیاران می توانند باعث توسعه روستا و تقویت فضای کسب و کار شده و باعث تامین سلامت مردم باشند.
امین رضا مرآتی خطاب به شوراها و دهیاران با بیان اینکه هر کدام از شما یک دولت در روستا هستید اظهار کرد: امروز پرچم دار مسئولیت در حوزه روستایی خود هستید که باید فضای کسب و کار را در روستاها تقویت کنید.
وی گفت: امروز دولت تدبیر و امید به ثبات خوبی رسیده و تنش ها و مشکلات عمده داخلی و بین المللی در حوزه سیاسی را رفع کرده و به پایداری اقتصادی رسیده است.
مرآتی با بیان اینکه این دولت در حوزه اقتصاد روستایی برنامه های خوبی دارد افزود: هم اکنون شرایط برای رونق اقتصادی مهیا است و روستاهای ما منشاء تولید و اشتغال بود که اقتصاد شیروان اقتصاد روستایی است.
نماینده عالی دولت در شیروان با بیان اینکه هر روستا باید به یک کارگاه تولیدی تبدیل شود گفت: اگر می خواهیم توسعه ایجاد شود باید روستاها، دهیاران و شوراها توانمند شوند.
پیشتر، استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: نرخ بیکاری پارسال استان 11.8 درصد بود که تیرماه امسال به 9.9 درصد کاهش یافت اما به کمک مردم این نرخ در سال 1400 به کمتر از 5 درصد خواهد رسید.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.