دکتر علیرضا حسینی روز شنبه در گفت و با ایرنا اظهار کرد: این محققان و پژوهشگران از کشورهای عراق، سوریه، الجزایر و مراکش و هستند.
وی گفت: زمان ارسال مقالات به همایش ملی ادبیات مقاومت به پایان رسید، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این همایش بسیارقابل توجه است.
حسینی افزود: همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت شهدای دانشجو خراسان شمالی در دو روز برگزار خواهد شد که روز اول به برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه و شب شعر با حضور شاعران برجسته کشور درحوزه ادبیات مقاومت خواهد گذشت و روز دوم به بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و جاذبه های گردشگری استان اختصاص خواهد داشت.
حسینی گفت: مقالات برتر همایش در مجله انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی و مجله علمی و پژوهشی پژوهش نامه تاریخ اسلام به چاپ خواهد رسید.
وی با بیان اینکه این همایش در دو محور عام و خاص برگزار می شود افزود: مقاله های ارسالی در هر دو محور بوده اند و در نهایت آثار برگزیده ها در قالب کتاب و سی دی منتشر خواهد شد و تحویل حاضران در این همایش می شود، مقاله ها به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به چاپ خواهد رسید و 10 مقاله نیز به عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد.
وی محور های این همایش ملی را گستره ادبیات مقاومت، انعکاس مضامین دینی در ادبیات مقاومت، سیمای خانواده در ادبیات مقاومت، بررسی جایگاه مدافعان حرم در اشاعه فرهنگ مقاومت، ادبیات مقاومت و هنر و ... عنوان کرد.
حسینی محورهای ویژه خاص این استان را نیز شامل بررسی جلوه های مقاومت در شعر شاعران خراسان شمالی، بررسی مولفه های مقاومت در آثار ادبی خراسان شمالی، نقش دانشگاه های خراسان شمالی در اشاعه ادبیات مقاومت، نقش بسیج دراشاعه فرهنگ مقاومت و ...ذکر کرد.
دانشگاه کوثر ویژه خواهران در سال 91 تاسیس، با هفت رشته تحصیلی با 250 دانشجو ر سال 93 آغاز به کار شد و هم اکنون از نظر تعداد دانشجو تک جنسیتی در بین دانشگاه های کشور از لحاظ تعداد دانشجو رتبه دوم را دارد.
هم اکنون دو هزار و 400 دانشجو در 19 رشته تحصیلی در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و علوم فنی و مهندسی این دانشگاه تحصیل می کنند.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر تحصیل می کنند.
خراسان شمالی سه هزار شهید تقدم آرمان های نظام انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 61 شهید دانشجو است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.